Witajcie w recenzji Mafii II. Ogólnie nie będzie zbyt wesoła, gdyż jest mi smutno, że już się skończyła.
Deweloper: 2K Czech
Wydawca: 2K Games
Wydawca PL: Cenega
Premiera: 24/27 sierpnia 2010 r.
Multiplayer: Tak, po ściągnięciu moda
Kontroler ruchowy: NIE
3D: NIE
Wersje: PC/X360/PS3
Historia kołem się toczy..
Zacznijmy od tego, że to kolejny przypadek, kiedy możemy zauważyć, że redakcje dają niższe oceny grze niż gracze. Jak w przypadku Dying Lighta. Recenzje wahają się od 40/100 do 97/100. Widać, że niektóre portale próbują iść ścieżką "Jesteśmy lepsi, bo idziemy pod prąd" . Fakt, że lepsza ta gra od pierwszej Mafii nie jest, ale jest jedną z najlepszych gier wszechczasów.
Fabuła
Gra opowiada o Vito Scalettim, czyli o Włochu, który mieszka w USA, w mieście Empire Bay. W 1945 r. wraca zimą z wojny. Okazuje się, że w mieście są trzy gangsterskie rodziny: Vinvi, Clemente i Falcone. Więcej nie powiem, sami zagrajcie ;-).
Podczas gry naprawdę wczuwamy się w postać, przeżywamy z nią każdą chwilę. Czasami nawet potrafimy wcześniej zgadnąć co powie postać. Działo się tak np. w misji, w której musieliśmy zabić pomocnika jednego z bossów.
Grafika
Graficznie gra nie zawodzi. Oprócz tego musiałbym wymienić jeszcze kilkadziesiąt tytułów, ale sami wiecie... Samochody się bardzo dobrze prowadzi i są one bardzo ładne. Twórca zaimplementował nawet dwa modele jazdy do wyboru. Oto screeny z gry:
![]() |
Ale będzie hedzik... (P.S. screen z DLC) |
![]() |
Zima |
![]() |
P-I-Ę-K-N-E |
Podczas jazdy samochodem możemy posłuchać wielu hitów z połowy XX wieku - np. Let It Snow i wielu, wielu innych. buduje to historyczną otoczkę gry.
Świat
Świat
Empire Bay to duże miasto. Może jakoś nie szczególnie, ale wystarczy. Zdecydowanie za długo by się jeździło między lokacjami.
![]() |
Mapa Empire Bay |
Poziom trudności i bugi
A więc tak: grałem na średnim poziomie trudności. Zanotowałem następującą ilość zgonów - 38. Jednak często się wkurzałem, gdyż bardzo rzadko występują checkpointy. Czasami zostaje ostatni gangster do zabicia, a tu całą misja poszła się bujać...
Jeśli chodzi o bugi, to zdołałem zauważyć tylko jeden, przedstawiam go poniżej:
Policja nas nie umie wykryć gdy siedzimy hmm... w złej pozycji w samochodzie. Nawet gdy jesteśmy blisko nich.
Podsumowanie
Całkowicie się zgadzam - ta recenzja jest krótka. Tak samo jak gra - zawiera tylko 15 poziomów, co nie zmienia faktu, że przegrałem w nią 13 godzin. Pomimo tego, 2K potrafiło zbudować niesamowitą atmosferę i klimat. Tak jak nigdy nie interesowała mnie fabuła w grach - tak tu był to najważniejszy element. Wzbudzała śmiech, strach i płacz. Ile bym dał żebym mógł ją przejść jeszcze raz, nie wiedząc nic o fabule...
+ grafika
+ fabuła
+ dźwięk
+ fabuła
+ fabuła
+ różnorodność misji
+ model jazdy
+ maaaaaaało bugów i niedopracowań
+ rozbudowany system zniszczeń (niszczenie szyb, ścian itd.)
-+ system kolizji
- krótka
Grywalność: 9/10
Grafika: 9/10
Fabuła: 10/10
Dźwięk: 10/10
Całokształt: 9+/10
A więc żegnam i do następnego posta. Cześć!
![]() |
Ej Andrzej, gdzie on się zapodział? |
Policja nas nie umie wykryć gdy siedzimy hmm... w złej pozycji w samochodzie. Nawet gdy jesteśmy blisko nich.
Podsumowanie
Całkowicie się zgadzam - ta recenzja jest krótka. Tak samo jak gra - zawiera tylko 15 poziomów, co nie zmienia faktu, że przegrałem w nią 13 godzin. Pomimo tego, 2K potrafiło zbudować niesamowitą atmosferę i klimat. Tak jak nigdy nie interesowała mnie fabuła w grach - tak tu był to najważniejszy element. Wzbudzała śmiech, strach i płacz. Ile bym dał żebym mógł ją przejść jeszcze raz, nie wiedząc nic o fabule...
+ grafika
+ fabuła
+ dźwięk
+ fabuła
+ fabuła
+ różnorodność misji
+ model jazdy
+ maaaaaaało bugów i niedopracowań
+ rozbudowany system zniszczeń (niszczenie szyb, ścian itd.)
-+ system kolizji
- krótka
Grywalność: 9/10
Grafika: 9/10
Fabuła: 10/10
Dźwięk: 10/10
Całokształt: 9+/10
A więc żegnam i do następnego posta. Cześć!
Ciekawy post =)
OdpowiedzUsuń