czwartek, 19 lutego 2015

Robi SIĘ: Rise of the Tomb Raider

Witam! W kolejnym odcinku Robi Się! Dziś (dla zmiany stajni) zajmiemy się exem/nie-exem na Xboksa - Rise of the Tomb Raider. Ostatnio otrzymaliśmy wiele konkretów, więc... zapraszam! :)

DEWELOPER: Crystal Dynamics (XONE), Nixxes (X360)
WYDAWCA: Microsoft Studios
WYDAWCA PL: Microsoft Polska
PREMIERA: późny 2015
MULTIPLAYER: ???
KONTROLER RUCHOWY: Nie
3D: ???
PLATFORMY: XONE / X360



Dla niektórych nowy Tomb Raider to sprawa życia i śmierci. Chociaż reboot serii w 2013 roku był całkiem udany to nie zadowolił wszystkich, zwłaszcza za sprawą "ciągłej zabijanki". Twórcy uczą się na błędach i zapowiadają, że w tej części dostaniemy o wiele więcej i lepsze  łamigłówki. Pożyjemy ,zobaczymy.

Łamigłówki dadzą nam w kość, ale kogo to obchodzi jak są takie widoczki... i nie chodzi mi o krajobraz :>
Lara-psychopatka
CD opublikował o czym będzie fabuła drugiej części Tomb Raidera - jak można było się spodziewać z 1. teasera, Lara dostanie "fizia", bo na koniec rebootu serii (SPOILER!) widziała moce nadprzyrodzone - nieśmiertelność. Chce udowodnić to co zobaczyła, więc wybiera się do mitycznego miasta Kitezh w Rosji(a dokładniej - na Syberii). Nie będzie już pewna swych umiejętności. Dla tego będzie uczęszczać do psychologa. Ale nikt jej nie zabroni przygód. Nie powiem - zapowiada się intrygująco. Szkoda, tylko że póki co nie wiemy czy rozgrywka będzie "liniowa" tak jak w U4, czy z otwartym światem jak w poprzedniej części Tomb Raider.

Lara... nie wiem czy widzisz, ale... PALISZ SIĘ!... w oczach PlayStation (Badum tsss!)

Nie tylko Syberia
Co ważne - Syberia to nie jedyne miejsce, które odwiedzimy w tej produkcji sławną panią archeolog. Będzie również druga miejscówka. Niestety - twórcy jeszcze o niej nie opowiedzieli. A szkoda, chociaż obsypali nas taki mięchem, że póki co nie muszą. 

Kojarzycie postać Jonah z Tomb Raider? W tej dosłonie powróci. :) 

Co ciekawe - w tej odsłonie mamy większy nacisk na przetrwanie. "Syberia jest bezlitosna" - zapewnia producent nowych przygód Lary Croft. Powtórka z Far Cry'a? Być może. Nie tylko ludzie będą naszymi wrogami, ale także środowisko naturalne. Niedźwiedzie, porywiste burze - te wszystkie elementy zrobią wszystko, aby uprzykrzyć nam rozgrywkę. W dodatku mamy również dostęp do większej ilości broni. W naszym ekwipunku będziemy mogli dzierżyć więcej niż po każdej broni z gatunku. Łuki też nie poszły w las - będziemy mieli kilka rodzai i każdy z nich pomoże nam w różnych aktywnościach (zabijanie, wspinanie itp.). Wg mediów - walka bardzo przypomina tą z The Last of Us.

Zwierzęta będą reagować na różne warunki pogodowe.

Porywisty deszcz newsów
"Dramatic weather" - takim hasłem była promowana Forza Horizon 2. W RotTR również pojawi się system zmiennych warunków pogodowych. Zwierzęta też nie będą temu obojętne.  Będą regować na środowisko. Nic więcej nie wiemy, ale zapowiada się ciekawie. 

Lara też wzbogaciła się o nowe umiejętności. Teraz może się ukrywać w krzakach, lepiej wspinać (nawet po drzewach!), a także... pływać. O ciągłej zabijane nie ma mowy. Choć w niektórych momentach można "iść na pałę", czasami bardziej opłacalne będzie wejście taktyczne i po cichu. Fajno. Nasza protagonistka będzie mogła również wabić wrogów w wybrane miejsca, przez co łatwiej nam będzie przekraść się po cichu obok przeciwników. Jeśli jednak nasza akcja się nie uda, będziemy mogli zgubić naszych "niedobrych towarzyszy". No, ale - to było raczej do przewidzenia. 


Zioła też są ok
Ostatnio narzeka się w grach na to, że nasze postacie mają mistyczne moce regeneracji zdrowia. Jednak z tego co widzę, co raz więcej gier odchodzi od tego typu logiki (patrz: AC: Unity). W Rise of the Tomb Raider nie będzie inaczej. Do leczenia posłużą nam zioła i tkaniny. 

Jeszcze trochę o zagadkach. Twórcy powrócą z "wielopoziomowymi" zagadkami, czyli tzw. zagadki zagnieżdżone. Zagadki mają mieć sens w świecie gry, a walki i przechodzenie zadań mają stać się integralną częścią łamigłówek. Czy podołamy? Zobaczymy :)

Powróci również sławny czekan i hak Lary. :) 

Wspinaczka zapowiada się ciekawie, jak nigdy. :) Byle by nie spadła na 4 litery. ;)
Czekam na gameplay
OK, Crystal Dynamics. Mamy sporo newsów, zagadek, konkretów, screenów, a teraz chyba wszyscy czekają na pierwszy gameplay, zwłaszcza jeśli chodzi o tak ciekawie zapowiadający się projekt. Być może zobaczymy coś na konferencjach Microsoftu na PAX East lub Game Developers Conference. :) W każdym razie czekamy :) Chociaż i tak już jestem pewny, że...

BIERE NA PREMIERE! ▲ Wafeg

DLACZEGO WARTO CZEKAĆ:
|- bo to nowa Lara Croft :)
|- bo to powrót do zagadek
|- bo Syberia i "uczłowieczenie" Lary to niezwykły potencjał
|- bo środowisko splata nam figle
|- bo Lara umie pływać ;)

A DLACZEGO NIE WARTO:
|- bo nic nie wiadomo o FPS-ach i rozdzielczości
|- bo znów może być ciągła zabijanka
|- bo nie mamy gameplay'a 

Tym samym żegnam się z Wami i zapraszam do obserwowania, komentowania, udostępniania i wpadania na nasze "fanpejdże". Linki poniżej:

#######
AUTOR: Wafeg
#######
#######
#######
FANPAGE'OWI MAJĄ LEPIEJ!
PS Napiszcie o jakiej grze byście chcieli przeczytać! Jeśli będzie o czym pisać - może weźmiemy to pod uwagę :)

1 komentarz :

  1. Mam nadzieję, że to będzie prawdziwy powrót do zagadek - choćby w połowie tak zakręconych jak w pierwszych TR. Bo pod względem łamigłówek się ostatnio ostro zawiodłem. Nawet te opcjonalne krypty to był jakiś śmiech na sali. Malutkie i banalnie proste. Nie tego oczekiwałem od przygód Lary, choć nie ukrywam, że bawiłem się przednio. Zwłaszcza za sprawą masy znajdziek - lizanie "ścian" na każdej z lokacji to jest właśnie to, co lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]