sobota, 19 grudnia 2015

Recenzja FILMU: Igrzyska Śmierci: Kosogłos 2 - igrzyska dobiegły końca

Witam!
Troszkę długo się zbierałem, aby obejrzeć tą ostatnią część Igrzysk Śmierci, pomimo tego, że miałem dosyć duży hype. Dla wielu ranking jest taki: IŚ > IŚ:K2 > IŚ2 > IŚ:K1, jednak mój jest kompletnie inny: IŚ:K1 > IŚ2 > IŚ. Chcecie wiedzieć, w którym miejscu uplasowała się ostatnia część? W takim razie zapraszam do recenzji! [Oglądałem w 2D z napisami]

GATUNEK: akcja, sci-fi, dramat
PREMIERA: 20.11.2015r. (Polska)
SCENARIUSZ: Danny Strong, Peter Craig
REŻYSER: Francis Lawrence
STUDIO: Lionsgate
WYSTĘPUJĄ: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth
ORYGINALNY TYTUŁ: The Hunger Games: Mockingjay (Part 2)


Ostatnia pieśń kosogłosa
Zacznijmy od podstawy. Od czegoś nad czym w recenzji poprzedniej części rozpisywałem się na kilka linijek. Igrzyska Śmierci: Kosogłos 2 to ostatnia część ekranizacji/adaptacji popularnej serii książek „Igrzyska Śmierci" autorstwa Suzann Collins. I jak pewnie nietrudno się domyślić (jeśli jeszcze jakimś cudem tego nie wiecie) - jest to typowy blockubster. Czyli nie znajdziecie tu niesamowitej głębi, a klisze, żenujące momenty i wybuchy wylewają się z ekranu co chwilę.
Dzięki temu wstępowi, oszczędziłem sobie tak naprawdę pisanie minusów. Można jeszcze tylko dodać, że gra niektórych aktorów jest drewniana, ale to już jest tak naprawdę standard wśród tego typu filmów. Postacie pierwszoplanowe są świetne, reszta taka sobie (zwłaszcza, że jest ich też trochę za dużo).



ZDECYDOWANIE NAJLEPSZA CZĘŚĆ IGRZYSK ŚMIERCI




Można się również przyczepić o końcówkę filmu, która średnio mi się podobała, ale to już zależy od gustu.
Fabuła tej części opowiada o tym jak Katniss wraz z jej drużyną i resztą członków dystryktu 13 próbują obalić rządy Snowa. To tak ogólnie, nie chcę za dużo spoilerować, zwłaszcza, że jeśli ktoś przeczytał książkę to na pewno wie o co chodzi.
W tej części jest o wiele więcej akcji, co można oczywiście zaliczyć na plus. Wiele osób narzekało, że w poprzedniczce było jej za mało. Mi tam taka ilość pasowała.


To nie Birdman
Film ma również pewne ukryte morały, choć tak jak pisałem - nie są one aż tak trudne do znalezienia i rozgryzienia.
Efekty specjalne również stoją na bardzo wysokim poziomie, a fabuła ma wiele zwrotów akcji i wzruszających momentów (a przynajmniej jak dla mnie). Dobór aktorów do postaci pierwszoplanowych jest naprawdę udany, o czym pisałem już wcześniej. Co tu dużo mówić - drugi Kosogłos to tak naprawdę jej poprzedniczka wyznająca zasadę „więcej i lepiej" z naciskiem na ƒ„lepiej". Bardzo dobry blockbuster!


Zdanie na koniec
Igrzyska Śmierci: Kosogłos 2 - igrzyska dobiegły końca (chociaż już reżyser myśli o reboocie...). Film ma swoje wady i nie jest niczym niezwykłym, ale jest to zdecydowanie najlepsza część Igrzysk Śmierci. Seria otrzymała godne zakończenie! ▲ Wafeg

Run, Katniss! Run!
CZY POLECAM? TAK

PODSUMOWANIE
MINUSY: minusy każdego blockbustera
PLUSY: obsada, niektóre postacie, wątki, akcja, morał

OCENA KOŃCOWA
8+/10
BARDZO DOBRY

Co sądzicie o nowych Igrzyskach? Zamierzacie się wybrać do kina? A może już byliście?
Tym samym żegnam się z Wami i zapraszam do obserwowania, komentowania, udostępniania i wpadania na nasze "fanpejdże". Linki poniżej:

#######
AUTOR: Wafeg
#######
#######
#######
FANPAGE'OWI MAJĄ LEPIEJ!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]