niedziela, 2 listopada 2014

Recenzja GRY: Trine 2 - Logiczne platformowe cudo!

Jest znów ciągle Zoyą i przed chwilą złożył pierwsze pre-ordery: Wafeg414

Witam Was w obiecanej przeze mnie recenzji Trine 2! Zaliczyła ona lekką obsuwę (zupełne jak Raven's Cry)... Wstępnie mówiąc - gra zmieniła się na lepsze. A poza dosyć znaczącymi zmianami zmienili się również wydawcy równie ci ogólni jak i ci w Polsce. No nic zapraszam do czytania! [Grałem na PC]

*********************************************************************************
O co chodzi z pre-orderami?
Po prostu przed chwilą spre-orderowałem swoje pierwsze gry na XOne (i ogólnie) - LEGO Batman 3: Beyond Gotham i Assassin's Creed: Unity. Taka zbędna informacja dla Was jednak bardzo się z tego powodu cieszę (sam nie wiem dlaczego) i przez to chce mi się pisać tą reckę, więc nie narzekać mi tu!!!
*********************************************************************************

DEWELOPER: Frozenbyte
WYDAWCA: Focus Home Interactive
WYDAWCA PL: Ubisoft
PREMIERA: 07.12.2011r.
ONLINE: Tak
3D: Tak
WERSJE: PC / X360 / Wii U / PS4 / PS3


Wtedy było źle? To teraz dostaniecie!
W grze Trine 2 wcielamy się znów w trzech bohaterów widocznych na okładce (trochę zasłoniętych przez efekt "mgły" jeśli mogę to tak nazwać) - maga Amadeusza, złodziejkę Zoy'ę i królewskiego wojownika - Poncjusza. Przemierzają oni fantastyczną krainę, w której napotkają wiele przeszkód i czeka na nich pułapek. W jakim celu? Aby poznać historię dwóch księżniczek. I jednocześnie sióstr.
W poprzedniej odsłonie tej gry było wiele niedoróbek i potknięć dewelopera. Tutaj wyhaczyłem tylko jeden. Błędy techniczne w postaci małej ilości bugów i dziwnych odruchów postaci niczym posiadaczy choroby zwanej ADHD. I nic więcej! Twórcy wyciągnęli wnioski z krytyki i zrobili tak wiele, że w moim przypadku szukać kolejnych błędów jak z świecą. A teraz wszyscy bijemy brawa i módlmy się o to aby Frozenbyte zrobiło z równie małą ilością błędów trzecią część.


Bo każdy w zespole jest ważny!
W sequelu gry Trine został naprawiony bardzo widoczny problem w jej poprzedniej części - przydatność bohaterów. Teraz każda postać jest ważna, w każdą opłaca się inwestować, z każdą trzeba spędzić trochę czasu i z każdą się zaznajomić, by w szybkich sytuacjach umiejętnie zmienić tok myślenia (poruszania, celowania i walki) z tego np. "magowego" na "wojowniczy". A takie sytuacje często się zdarzają. I to bardzo dobrze, bo nie mamy opcji grania ciągle tylko dwoma postaciami (choć i tak często grałem Zoyą) tylko w końcu mamy do czynienia z tytułową trójcą.

Na szczęście nie jest to jedyny aspekt poprawiony w tej grze. Bossowie w końcu sprawiają trudność, a system checkpointów (zapisów gry dla niewiedzących) został znacznie usprawniony. A doskonale wiemy, że zrypany system zapisów gry jest w wielu grach frustrujący zwłaszcza, że w tej mamy podwyższony poziom trudności co tutaj akurat wpływa dobrze na grę. Oczywiście jeśli chcemy możemy zmienić poziom trudności i czas po jakim pojawiają się podpowiedzi.

ŻABAAA! Pozdro dla Keno :)
Kolejne usprawnienia i więcej klimatu!
Jeszcze jeden aspekt doczekał się poprawy, a mianowicie gra w trybie kooperacji przez sieć. W tej odsłonie nie musimy czekać x czasu na dodanie w patchu już wspomnianej funkcji, a dostajemy tą opcję od razu przy jej zakupie. Słyszałem nawet, że funkcja grania w coopie w Trine została dodana dopiero po wyjściu jej drugiej części, ale nie wiem. Nie jestem pewny. 

Teraz rzeczy bardziej... bajkowe? Głównie chodzi o klimat, który napędza grywalność i jest równie świetny jak w poprzedniej części. Po prostu wciąga. Fabuła w stosunku do poprzedniej części jest o niebo lepsza. Nie jest taka zwykła i czasem nawet trudno było mi ją ogarnąć. Skrótowo - cudowna.



TRINE 2 TO PERŁA, KTÓREJ W DZISIEJSZYCH CZASACH MOCNO BRAKUJE



Teraz technicznie!
Oprawa audiowizualna wręcz zachwyca. Muzyka jest epicka i boska, a grafika wygląda przyzwoicie nawet na dzisiejsze standardy. Co tu więcej mówić. Dużo się już o tym rozpisałem w recenzji pierwszej części Trine'a więc po co się tu tak rozpisywać? No właśnie. Ja też w tym sensu nie widzę.

Wykonanie lokacji i zaprojektowanie poziomów jest na bardzo wysokim poziomie. Oglądanie widoczków to jedna z większych atrakcji tej gry (oczywiście możemy to robić gdy akurat nie walczymy i nie... myślimy). A poziomy? Aż chce się przechodzić. Chociaż po pewnym czasie gra nie mobilizuje, ale przecież to nie sandbox tylko gra logiczno-platformowa typu side-scrolls czyli 2,5D. No właśnie - logiczno. W tej odsłonie mamy do czynienia z typowo logicznymi elementami rozgrywki, które czasem potrafią dać w kość. Nad niektórymi trzeba nie lada pomyśleć. Na szczęście autorzy nie dali ich zbyt dużo przez co nie czujemy zmęczenia i przesytu, jednak żebyśmy również nie mieli po tych zagadkach niedosytu dostajemy kilka prostych zagadek pomiędzy. I przyznam się, że niektóre logiczne elementy zrobiłem fartem lub z czyjąś pomocą.

I teraz znów rzecz, która była obecna w prequelu i choć była dobra teraz została ulepszona. A mianowicie - drzewko zdolności. Jest bardziej rozbudowane i choć nie ma już itemów (ale znajdźki są! i to w dużej ilości) to sprawia frajdę z samego ulepszania. Tak - dobrze przeczytaliście - z samego ulepszania. To też zasługa samej eksploracji, która podobnie jak w pierwszej części jest przyjemna i opłacalna. Chociaż mi to topornie szło...

PS. Trine 3 powstaje na którego czekam niezmiernie. Dokładna data premiery nie została jeszcze podana i póki co platformą docelową jest PC jednak wnioskując po poprzednich częściach konsolowe wersje prędzej czy później i tak dostaniemy.
Aha no i potwory są inne - nie tylko szkielety. :P


Zdanie na koniec
Trine 2 - Logiczne platformowe cudo! Dokładnie - cudo. Cudo, cudo, cudo i jeszcze raz cudo! I sama ocena końcowa o tym świadczy. Chociaż ta którą wystawiłem pewnie dla Wielu (!) z Was jest przesadzoną dlatego dam Wam taką ocenę "zastępczą": 9/10. A dlaczego taka duża ocena "prawidłowa"? Pośród tylu tytułów AAA typu CoD, Asasyn czy FIFA, Trine 2 to perła, której w dzisiejszych czasach bardzo mocno brakuje. Deweloperzy odwalili kawał dobrej roboty.

CZY POLECAM? OCZYWIŚCIE!
PODSUMOWANIE
- błędy techniczne
- brak itemów

+ drzewko postaci
+ fabuła
+ oprawa audiowizualna
+ eksploracja sprawia mnóstwo frajdy
+ bohaterowie!
+ bossowie w końcu sprawiają trudność
+ inne potwory
+ elementy logiczne
+ poziom trudności
+ poprawiony system zapisu gry
+ klimat!
+ od razu dostępny tryb kooperacji
+ opcja 3D na PS4 (?)

Grywalność: 10/10
Fabuła: 9/10
Audio: 10/10
Grafika: 9/10

OCENA KOŃCOWA: -10/10
LORDS OF THE GAMING POLECA!

Dziękuję za przeczytanie? Polecajcie znajomym itp.! Do następnego posta! Pa!

#######
AUTOR: Wafeg414
#######
GOŚĆ: Keno
#######
FACEBOOK: www.facebook.com/lordsofthegaming
#######
TWITTER: www.twitter.com/lothegamingfp
#######
INSTAGRAM: www.instagram.com/lords_of_the_gaming
FANPAGE'OWI MAJĄ LEPIEJ!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]