niedziela, 30 grudnia 2018

TOP 2018/2019 | WSTĘP

Witam!
Mojego braku aktywności od sierpnia (pomimo wielokrotnych prób powrotu do pisania) chyba nawet nie warto komentować, uznając moje lenistwo za najbardziej miarodajne wyjaśnienie. Można więc w takim razie chyba jednogłośnie stwierdzić, iż nie ma sensu dłużej się nad tym faktem rozwodzić, zaś moja nieobecność zostanie wynagrodzona. Jak? O tym w dalszej części posta :)
Przy okazji, przepraszam za brak życzeń świątecznych, mam nadzieję, że były one dla każdego przyjemne i okazją do spędzenia magicznego czasu z bliskimi :)

Właśnie... to ten czas w roku! 2018 w niepokojącym tempie zbliża się ku końcowi, natomiast rok 2019 już stoi za rogiem. To okres refleksji, nowych postanowień, planów (nowy rok, nowy/a ja, czyż nie?), podsumowań, jednak ten czas przejścia z jednego roku w drugi wiąże się również z inną rzeczą - różnego rodzaju listami i topkami. Nie inaczej jest na tym blogu, gdzie od paru lat podsumowuje rok w mój ulubiony sposób - tworząc i pisząc topki :)
Ten post jest wstępem do tych list. Robię tak już od paru edycji, ponieważ lubię mieć wszystko uporządkowane, a to właśnie w tym poście znajdują się najważniejsze informacje, które wypada znać przed spojrzeniem na moje topki. Żeby nie mieć tego wszystkiego rozsianego wszędzie, gromadzę to w jednym poście, aby było szybko, zgrabnie i przejrzyście.

Skoro wszystko wyjaśnione, to nie pozostaje mi nic innego, jak zaprosić Was do dalszego czytania!




1. W skład mojego podsumowania 2018 roku (TOP 2018/2019) wejdą takie oto listy:

  • TOP najbardziej oczekiwanych filmów 2019 roku
  • TOP najbardziej oczekiwanych gier 2019 roku
  • TOP 3 gry 2018 roku
  • TOP 5 filmów 2018 roku
Z racji, że ja uwielbiam klamry kompozycyjne, na sam koniec pojawi się również post podsumowujący wszystkie topki, gdzie znajdą się wszyscy zwycięzcy itp. Ponownie - wszystko szybko, zgrabnie i przejrzyście :) 
Wspominałem coś o wynagrodzeniu... Moja nieobecność poskutkowała tym, że nie udało mi się wypowiedzieć na temat sporej ilości filmów, dlatego aby to jakoś zrekompensować i nadać troszkę szerszy kontekst wszystkim topkom, wpadłem na to, że napiszę dwie bonusowe listy. Nie wiem, czy pojawią się one również za rok, tak czy siak, oto one:
  • Ranking filmów superbohaterskich 2018
  • TOP rozczarowujących filmów 2018 roku
Do tego wszystkiego, w najbardziej oczekiwanych filmach 2019 roku pojawi się tym razem 10 głównych pozycji, zamiast dotychczasowych 5. Utrudni mi to trochę robotę, ale czemu nie? ;)
Ostatnia topka jest na pewno czymś nowym, gdyż dotychczas tworząc podsumowania roku, skupiałem się na pozytywnych aspektach tych 12 miesięcy, gdyż zazwyczaj, chodząc do kina, unikałem filmów, które wydawały mi się być słabe już od zwiastunów. Zwyczajnie widziałem za mało złych, moim zdaniem, filmów, aby robić topki najgorszych filmów danego roku itp. W 2018 jednak sporo oczekiwanych przeze mnie produkcji okazało się być bardzo rozczarowującymi, wpadłem więc na pomysł zrobienia listy zawodów filmowych. Będzie to coś świeżego, spojrzenie na mijający rok z nieco mniej pozytywnej perspektywy.
Jeśli chodzi o terminy, to... nie wiem. Postaram się, aby to było jak najszybciej, ale nie wiem, kiedy dokładnie i w jakiej kolejności. Nie rzucam konkretami, gdyż jak wiadomo, ja średnio się ich trzymam...

2. Wydaje się to być oczywiste, jednak przypominam - wszystkie te listy są moją, subiektywną opinią. Nie musi się ona pokrywać z Waszą i jest to jak najbardziej w porządku. Jeśli się pokrywa, to wcale nie oznacza, że mamy rację ;) Nikt jej nie ma w takich przypadkach. Możemy się nie zgadzać, a sam bardzo zachęcam do dyskusji, musi być ona jednak kulturalna i prowadzona z szacunkiem. 



3. Teraz pora na... nominacje.
Muszę jednak podkreślić, że słowo nominacje jest tu używane w troszkę innym kontekście niż w tym powszechnie używanym. Mianowicie, mówiąc o nominacjach, nie mówię o wyselekcjonowanej grupie tytułów, które już przez samą nominację są wyróżnione za swoją wysoką jakość i już można je uznawać za zbiór najlepszych dzieł. Używając tego terminu, mam na myśli wszystkie gry i filmy, z jakimi miałem szansę obcować w okresie ubiegłych 12 miesięcy. Jestem normalnym człowiekiem i nie miałem czasu zagrać we wszystko i obejrzeć wszystkiego w 2018 roku, dlatego zawsze podaję te nominacje, aby było wiadomo, z jakiego zbioru wybieram swoje pozycje.
Podaję je też, aby uniknąć pytań typu: A czemu nie ma na liście filmu X/gry Z? Przecież fajny/a... Często może się okazać, że po prostu nie miałem styczności z danym tytułem. Zdarza się, u mnie doba też trwa tylko 24 godziny, nie mam tyle czasu, aby ograć/zobaczyć wszystko.
Skoro już wszystko wyjaśniłem, oto one:


NOMINACJE

GRA ROKU 2018:
  • Far Cry 5
  • Shadow of the Tomb Raider
  • SoulCalibur VI
  • Red Dead Redemption II
FILM ROKU 2018:
  • Więzień Labiryntu: Lek na Śmierć
  • Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri
  • Czwarta Władza
  • Czarna Pantera
  • Player One
  • Ciche Miejsce
  • Avengers: Wojna Bez Granic
  • Deadpool 2
  • Han Solo: Gwiezdne Wojny - Historie
  • Jurassic World: Upadłe Królestwo
  • Twój Simon
  • Ocean's 8
  • Jestem taka piękna!
  • Iniemamocni 2
  • Mamma Mia! Here We Go Again
  • Ant-Man i Osa
  • Mission: Impossible - Fallout
  • Krzysiu, gdzie jesteś?
  • Zakonnica
  • Venom
  • Halloween
  • Suspiria
  • Fantastyczne Zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda
  • Aquaman
  • Mary Poppins Powraca
  • Spider-Man: Uniwersum

Oczywiście, przy nominacjach są brane pod uwagę polskie daty premier - stąd obecność Trzech Billboardów oraz Czwartej Władczy (mimo że premiera w Stanach była w 2017 roku) czy brak Bumblebee (który jeszcze swojej polskiej premiery nie miał, mimo premiery w USA). 
Wbrew moim obiecankom z zeszłego roku, nie zwiększyłem puli nominacji gier, wręcz się nawet skurczyła o jedną pozycję. Można na to jednak patrzeć z innej perspektywy - eliminując gry LEGO, w tym roku ilość gier się zwiększyła! W każdym razie, fakt iż ilość nominowanych gier w stosunku do nominowanych filmów jest znacznie mniejsza, to nic nowego. Mimo to, nawet pośród tych 4 gier są tytuły naprawdę godne pochwały i wyróżnienia. 
Rzecz jasna, ten sam zbiór filmów tyczy się również nominacji do tych najbardziej rozczarowujących.
Kwestię filmów superbohaterskich natomiast rozwinę już w samej liście, jednakże skoro jest to ranking (!), a nie topka, to nominacje raczej nie są potrzebne, gdyż wszystkie pozycje zostaną uporządkowane w kolejności od najgorszej do najlepszej.
Na sam koniec, jeżeli chodzi o listy najbardziej oczekiwanych gier i filmów nadchodzących w 2019 roku, to żadne nominacje również nie są potrzebne, gdyż tam już wybieram z całego zbioru zapowiedzianych produkcji. To raczej oczywiste.

4. Link do tego wstępu będzie wstawiany przed każdą topką, aby zajrzenie tutaj w każdym momencie było szybkie i wygodne. To tak w razie gdyby, ktoś musiał się jeszcze z tymi ogólnymi zasadami zapoznać.

5. Takim luźnym i niezobowiązującym pomysłem jest zrobienie przeze mnie swoistego REWINDA 2018 ROKU w świecie filmów i gier. Najważniejsze wydarzenia itp. Niczego nie obiecuję, planuję takie coś zrobić co roku, jednak nie udało mi się jeszcze to ani razu. Dlatego jest to luźny i niezobowiązujący pomysł, ale kto wie, jak to będzie tym razem.



Jeżeli ktoś już podsumowanie roku czytał w poprzednich latach, to z pewnością zaobserwował, że formuła zbytnio się nie zmieniła. To chyba dobrze - podoba mi się ta wersja i raczej się sprawdza, więc nie widzę przeciwwskazań :)

To tyle! Wszystko wyjaśnione, a jeżeli nadal niektóre kwestie pozostają niejasne, to zapraszam do komentowania - ja na pewno przeczytam :) To ja zabieram się do pisania i mam nadzieję, że ponownie potowarzyszycie mi w tym podsumowaniu! :D ▲ Wafeg

Tym samym żegnam się z Wami i zapraszam do obserwowania, komentowania, udostępniania i wpadania na moje "fanpejdże". Linki poniżej:

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]