niedziela, 4 lutego 2018

TOP 2017 | 5 najlepszych FILMÓW!

Witam!
Oto pierwsza topka z mojego podsumowania roku 2017 oraz wstępu do roku 2018.
Nie powiem, 2017 to był bardzo dobry rok dla kina. Dobrych blockbusterów było naprawdę sporo i było w czym wybierać. Choć 2017 zdecydowanie upłynął pod znakiem filmów superbohaterskich (w większości dobrych, pragnę zaznaczyć), to każdy znalazł miejsce dla siebie. Owszem, parę zawodów i rozczarowań się znalazło, jednak ogólnie 2017 był o wiele lepszym rokiem od 2016 pod względem filmów.
Chociaż w ubiegłym roku byłem rekordową ilość razy w kinie (serio, sporo tego było, porównajcie sobie ilość nominacji w tym roku z poprzednim), nie udało mi się obejrzeć wszystkich filmów, które by mnie zaciekawiły. Mimo to, udało mi się ułożyć bardzo ładne zestawienie filmów, które zdecydowanie warto zobaczyć i każdy powinien to zrobić.
Dobrze, koniec już gadania. Teraz przedstawię Wam, moim zdaniem, 5 najlepszych filmów 2017 roku. Zapraszam do czytania!


Źródło




5. UCIEKAJ!


REŻYSER: Jordan Peele | PREMIERA: 28.04.2017 | STUDIO: Blumhouse Productions

Get Out to film, który ja obejrzałem dopiero w grudniu, będąc zachęcony wszystkimi pozytywnymi opiniami o tej produkcji. Po seansie stwierdziłem, że było warto. Choć Uciekaj! jest reklamowany i uznawany za horror, ja bym bardziej powiedział, że to thriller - trzyma w napięciu i niepokoju przez cały czas trwania, jednak nie straszy, a sceny, które to robić miały, nie przerażają nawet samych bohaterów. Nie powiedziałbym więc, że Get Out to horror (choć w trzecim akcie krew się leje gęsto), aczkolwiek ten minus nie skreśla całego filmu. Uciekaj! to jedna z najlepszych pozycji zeszłego roku, z powodu m.in. świetnej reżyserii i aktorstwa, zwłaszcza w wykonaniu Daniela Kaluuyi. Jednak Get Out też błyszczy satyrą i komentarzem społecznym, które nawiązują do kwestii rasizmu i segregacji społecznej, czyli tematu w miarę na czasie.  Patrząc na to wszystko, nie dziwi, że ten film otrzymał nominację do Oscara (i to nie jedną). Może najlepszy film 2017 to nie jest, ale zdecydowanie jeden z najlepszych.




4. BLADE RUNNER 2049


REŻYSER: Denis Villeneuve | PREMIERA: 06.10.2017 | STUDIO: Warner Bros. Entertainment

W momencie, w którym odświeża się klasyki lub tworzy się do nich kontynuację, stąpa się po cienkim lodzie. Zepsuć wtedy imię oryginału jest bardzo łatwo i tego właśnie ludzie się bali z kontynuacją Łowcy Androidów z 1982 roku. Jednak reżyser Denis Villeneuve doskonale wiedział, z czym ma do czynienia i że musi sprostać zadaniu. Na szczęście, udało mu się. Blade Runner 2049 to świetny sequel, który nie tylko odpowiada na niektóre pytania i nieścisłości, które pojawiły się w oryginale, ale też i stawia nowe, własne pytania. Ten film bierze świat wprowadzony przez Ridleya Scotta, ale i również rozwija go o nowe, ciekawe elementy. Do tego trzeba doliczyć bardzo dobre aktorstwo, wciągający klimat cyberpunku oraz zapierające dech w piersiach wizualia. Skoro jednak wszystko wyszło tak dobrze, czemu „tylko" 4. miejsce? Przyznam, że seans mnie trochę uśpił i momentami wynudził, a sami bohaterowie nie nawiązali ze mną zbyt mocnej więzi. Mimo to, Blade Runner 2049 to zdecydowanie gratka dla fanów sci-fi i nie tylko.




3. TO 


REŻYSER: Andres Muschietti | PREMIERA: 08.09.2017 | STUDIO: Warner Bros. Entertainment

2017 to był bardzo dobry rok dla horrorów, o czym idealnie świadczy fakt, że znalazły się na tej liście aż 2 filmy z tego gatunku, podczas gdy ja jego fanem nie jestem. Choć, podobnie jak z Get Out, It mnie tak często nie straszył (poza pojedynczymi przypadkami), to od większości ludzi słyszałem, że byli strasznie przerażeni podczas seansu. Aczkolwiek nie z tego powodu To trafiło na listę. It to przede wszystkim genialne kino przygodowe i młodzieńcze. Główne skrzypce odgrywa historia dzieci - ich dojrzewanie, poznawanie samych siebie, swoich lęków, tworzenie się relacji między nimi oraz to, jak sobie poradzą w nowych i niebezpiecznych warunkach. Ten element filmu jest zrealizowany wręcz perfekcyjnie, a sam Pennywise to tło dla rozwoju bohaterów, chociaż Billa Skarsgarda za rolę morderczego klauna trzeba zdecydowanie pochwalić. Zresztą, każdy aktor w filmie się spisał rewelacyjnie, zwłaszcza ci młodzi, przed którymi długa droga. Film ocieka klimatem lat 80. i jest też bardzo zabawny. Jak najbardziej warto obejrzeć TO... Czaicie? Dobra, przestanę. 




2. SPIDER-MAN: HOMECOMING


REŻYSER: Jon Watts | PREMIERA: 14.07.2017 | STUDIO: Marvel Studios / Columbia Pictures

Rebootów historii Pajączka w Hollywood było już nadto w ostatnich latach, jednak reżyser Jon Watts pokazał, że w tym świecie i z tą postacią da się zrobić coś świeżego, innowacyjnego. Tym razem pod banderą Marvel Cinematic Universe. Niektórych może zdziwić to umiejscowienie. „Spider-Man wyżej niż Blade Runner albo Get Out?" - niektórzy zapytają. Tak, jak najbardziej. Czy Homecoming to film idealny? Oczywiście, że nie, daleko mu do tego, jestem w stanie w nim znaleźć sporo błędów. Jednak to film, który sprawił mi najwięcej frajdy podczas oglądania w 2017 roku. To film, który najbardziej utkwił mi w pamięci i o którym najwięcej myślałem po wyjściu z sali kinowej, mimo że to na pierwszy rzut oka „zwykły akcyjniak Marvela". Jednak to zdecydowanie coś więcej. Bardziej niż film akcji, jest to komedia inspirowana filmami Johna Hughesa z prawdziwymi bohaterami z krwi i kości, świetnym antagonistą oraz rewelacyjnym Tomem Hollandem, który z automatu stał się jednym z moich ulubionych aktorów i czekam na jego każdy kolejny film. Jak najbardziej zasłużona druga lokata.




FILM ROKU
1. LOGAN: WOLVERINE


REŻYSER: James Mangold | PREMIERA: 03.03.2017 | STUDIO: 20th Century Fox

Choć przed chwilą napisałem, że Spider-Man: Homecoming to był ten film z 2017 roku, na którym się najlepiej bawiłem, mimo wszystko Logan jest moim filmem roku. Na Pajączku miałem więcej frajdy niż na Loganie. To prawda, ale na Loganie ogólnie nie miałem mieć „frajdy", poczucia zabawy. To ciężki i poważny film, nieraz wprowadzający w niezłego doła. Jednak w tym wszystkim jest jakaś dziwna satysfakcja i przyjemność, a to dlatego, że James Mangold dostarczył film najwyższej klasy - z wciągającą historią, świetnie napisanymi bohaterami, pięknymi a zarazem krwawymi scenami akcji i walk oraz wzruszającymi momentami. Nie okłamię Was, mówiąc, że na Loganie dwa razy się popłakałem. W dodatku, w tym filmie Hugh Jackman i Patrick Stewart zagrali po raz ostatnie swoje 2 ikoniczne role - odpowiednio, Wolverine'a i Charlesa Xaviera. Zrobili to w fenomenalny sposób, godnie pożegnali się ze swoimi postaciami. Logan to film, który Was chwyci za gardło, nie puści aż do końca, a kiedy już do niego dojdzie, rzuci Wami o ścianę..., ale to będzie najprzyjemniejszy rzut o ścianę w Waszym życiu.



Tak właśnie prezentuje się moja lista 5 najlepszych filmów 2017! Wyszły mi w tym roku teksty dłuższe niż zwykle, ale to chyba nie jest nic złego. Co o niej sądzicie? Zgadzacie się z nią i poszczególnymi pozycjami? Satysfakcjonuje Was pierwsze miejsce? A jak wygląda Wasza lista ulubionych filmów 2017 roku? Piszcie swoje opinie w komentarzach! :) Tymczasem, widzimy się już jutro, w kolejnej topce ;) ▲ Wafeg

Tym samym żegnam się z Wami i zapraszam do obserwowania, komentowania, udostępniania i wpadania na nasze "fanpejdże". Linki poniżej:



#######
#######
FANPAGE'OWI MAJĄ LEPIEJ!
#######
POPRZEDNIE POSTY:

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]