sobota, 3 lutego 2018

TOP 2017/2018 | Wstęp

Witam Was w pierwszym poście w 2018 roku!
Tak, już jest luty, a ja dopiero zabieram się za topki. Chociaż nadal - lepiej się tym zająć późno niż wcale. W dodatku nadal z zaległą recenzją The Last Jedi, czego nie potrafię sobie nadal wybaczyć. Obiecuję, że prędzej czy później (pewnie później) się pojawi! Te wszystkie opóźnienia są oczywiście spowodowane:
a) moim lenistwem (ale o tym doskonale wiecie, bo powtarzam to za każdym razem);
b) kumulacją wszystkiego - wiecie, koniec półrocza to czas wytężonej pracy, ponadto przez ostatni tydzień byłem na wyjeździe na narty, więc czasu było nad wyraz mało (zresztą dla mnie jak zawsze :P).
W każdym razie dosyć już moich wymówek co do spóźnień.
Jak co roku mam w zwyczaju, na początku każdego roku (tak wyszło tym razem, że tym początkiem jest luty) robię listę moich ulubionych gier i filmów minionych 12 miesięcy oraz listę moich najbardziej oczekiwanych gier i filmów nadchodzących 12 miesięcy. Oczywiście, przypominam, że te listy są subiektywne, wyrażam w nich swoje zdanie, więc Wasze może być zupełnie inne i jest to jak najbardziej okej. Od dwóch lat robię też tak, że przed tymi oto topkami wstawiam post wstępny, taką pigułkę z najważniejszymi informacjami, aby każdy wiedział co i jak. Wyjaśnię tutaj zasady, przedstawię nominacje i inne sprawy organizacyjne, więc zapraszam do dalszego czytania!


W skład mojego podsumowania roku 2017 wejdą takie oto topki:

  1. TOP 5 filmów 2017 roku
  2. TOP najbardziej oczekiwanych filmów 2018 roku
  3. TOP najbardziej oczekiwanych gier 2018 roku
  4. TOP 3 gry 2017 roku
Po tych wszystkich listach pojawi się jeszcze post, który to wszystko zepnie ładnie w klamrę. Będą w nim wszystkie linki itp.
Jeśli chodzi o terminy (w tym wypadku mi szczególnie zależy, żeby tych terminów dotrzymać), to pierwsza pozycja pojawi się już jutro. Druga w poniedziałek, trzecia we wtorek i czwarta w środę.

Teraz pora na nominacje. Jeszcze raz przypominam, czym nominacje u mnie są, bo znaczenie tego słowa tutaj różni się dosyć od jego powszechnie używanego.
NOMINACJE tutaj to nie jest zbiór najlepszych gier i filmów z poprzedniego roku. To jest zbiór gier i filmów z poprzednich 12 miesięcy, w jakie ogólnie grałem, jakie ogólnie oglądałem. Jestem tylko człowiekiem, u mnie doba też trwa tylko 24 godziny, nie jestem w stanie obejrzeć/zagrać we wszystko. Tworzę swoje topki tylko z produkcji, z którymi miałem przyjemność (bądź też nieprzyjemność) obcować. Właśnie zbiór tych tytułów nazywam nominacjami.
Podaję je tutaj, żeby każdy mógł w każdej chwili zajrzeć i zobaczyć, z jakiej puli pozycji wybierałem. Robię to po to, żeby ułatwić kwestie organizacyjne, żeby było przejrzyściej, łatwiej i żeby uniknąć pytań typu „A czemu na tej liście nie ma gry/filmu XYZ?". 
To kiedy wszystko jest już wyjaśnione w tym aspekcie, oto one:

NOMINACJE

GRA ROKU 2017:
  • LEGO City: Tajny Agent
  • Injustice 2
  • Assassin's Creed: Origins
  • Wolfenstein II: The New Colossus
  • LEGO MARVEL Super Heroes 2
FILM ROKU 2017:
  • Assassin's Creed
  • La La Land
  • LEGO Batman: Film
  • Logan
  • Kong: Wyspa Czaszki
  • Piękna i Bestia
  • Ghost in the Shell
  • Uciekaj!
  • Strażnicy Galaktyki vol. 2
  • Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara
  • Wonder Woman
  • Król Artur: Legenda Miecza
  • Baby Driver
  • Spider-Man: Homecoming
  • Dunkierka
  • Valerian i Miasto Tysiąca Planet
  • Annabelle: Narodziny Zła
  • Mroczna Wieża
  • To
  • American Assassin
  • Blade Runner 2049
  • Thor: Ragnarok
  • Justice League
  • Listy do M. 3
  • Morderstwo w Orient Expressie
  • Gwiezdne Wojny: Ostatni Jedi
  • Jumanji: Przygoda w Dżungli

Nadmienię, że przy nominacjach biorę pod uwagę polskie daty premier, dlatego m.in. na liście znalazło się La La Land, które w USA miało premierę w 2016 roku.
Jak też widać, nominacje gier są o wiele biedniejsze niż nominacje filmów, ale cóż. Nie oznacza to, że wśród tych pięciu gier nie znalazły się żadne produkcje godne polecenia i wychwalenia. Zdradzę też, że walka o miejsca pomiędzy dwoma pozycjami jest dosyć zażarta, więc tak źle nie ma. Postaram się jednak, żeby w przyszłym roku było tego trochę więcej, przynajmniej o jeden tytuł, aczkolwiek patrząc na moją tendencję oraz jak sytuacja wyglądała w poprzednich latach (a wyglądała w miarę podobnie), nic nie obiecuję. W tym roku sytuacja jest taka, a nie inna, ale tak jak mówiłem, narzekać też nie można.
Rzecz jasna, do dwóch pozostałych topek nie mam nominacji, bo tam już moja pula obejmuje wszystkie gry i filmy, jakie mają zaplanowaną premierę na 2018 rok.

Link do tego posta wstępnego będzie podany na początku każdej topki, żeby zajrzenie tutaj w razie czego było wygodne i bezproblemowe.

Nie wiem, czy w lutym jest sens, aczkolwiek chciałbym jeszcze potem zrobić taki REWIND zeszłego roku, w którym krótko przypomniałbym wszystkie najważniejsze wydarzenia ze świata filmów i gier. Nie wiem, czy znajdę czas, ale jeśli tak, to możecie się takiego wpisu jak najbardziej spodziewać. 

Jak widać, formuła podobna jak w zeszłych latach. Zbyt wiele się nie zmieniło, ale to dobrze. Lubię spójność, zwłaszcza w podsumowaniach, a ta spójność mi się bardzo podoba, więc jak najbardziej mi to pasuje i mam nadzieję, że Wam również. :)

To chyba już wszystko. Wydaje mi się, że już wszystko wyjaśniłem i spokojnie już mogę przejść do pisania topek. Jeżeli nie, to dopiszę jeszcze coś, a jeśli nadal będzie coś niejasne, to śmiało piszcie w komentarzach, a ja odpowiem. W każdym razie, liczę, że zobaczymy się jutro w pierwszej topce! :) ▲ Wafeg


Tym samym żegnam się z Wami i zapraszam do obserwowania, komentowania, udostępniania i wpadania na nasze "fanpejdże". Linki poniżej:

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]