niedziela, 24 marca 2019

TOP 2019 | Moje najbardziej oczekiwane GRY!

Witam!
Heh, chyba w spóźnionych podsumowaniach to nikt mnie nie pokona. Jest już prawie końcówka marca, a ja nadal nie skończyłem publikowania swoich topek, co gorsza wypuściłem tylko listę najbardziej oczekiwanych filmów 2018, czyli jedną z czterech. Jedni się spytają, jaki jest sens pisania ich tak późno. Może i jest trochę racji w tym, że nie ma go zbyt dużo, ale trudno - czego jak czego, ale tych topek nie mogę sobie odpuścić. Najważniejsze jednak, aby jak najszybciej wypuścić jeszcze listę najbardziej oczekiwanych gier, aby była jak najaktualniejsza (w końcu dwie pozostałe topki najlepszych filmów i gier 2018 roku nie mają problemu z tym, że coś z nich wypadnie, dlatego że miało już swoją premierę); tłumaczyłem to już poniekąd w poprzednim poście. Oto więc ona - nie zmieniła się diametralnie (mimo wszystko trochę tak), ale jeśli ciekawi Was, na jakie produkcje growe czekam w przyszłych dwunas-... przepraszam, dziewięciu miesiącach, to już bez zbędnego przedłużania, zapraszam do czytania! :D


Źródło

Czuję się w obowiązku wspomnieć, iż w topce pierwotnie znajdowały się dwie gry, które miały już premierę. Jedną z tych pozycji jednak zostawię (o której mowa wspomnę, kiedy przyjdzie na nią kolej), albowiem premierę miała jeszcze stosunkowo niedawno, a ja nadal nie jestem w posiadaniu tego tytułu. Trochę naciągane, ale cóż. Z zestawienia wyleciała jednak gra Resident Evil 2 Remake. Choć tego tytułu też jeszcze nie mam, to tutaj gra miała premierę pod koniec stycznia, czyli już trochę czasu minęło. Zawarcie więc jej w tej topce mijałoby się z konceptem gry oczekiwanej. O tym właśnie mówiłem we wstępie. Dobra, pora na faktyczne odliczanie! Zwłaszcza że w tym roku czekam na więcej pozycji niż w poprzednim!


5. CYBERPUNK 2077


DEWELOPER: CD Projekt RED | PREMIERA: ??? | PC / XONE / PS4

Na najnowszą grę polskiego studia CD Projekt RED czeka chyba każdy, nawet osoba taka, jak ja, którą Wiedźmin średnio podsycał do zagrania (kiedyś to na pewno zrobię!). Nie ukrywam, futurystyczne klimaty Night City pociągają mnie bardziej niż fantastyczno-średniowieczna atmosfera przygód Białego Wilka. Mimo to chyba powszechnie znanym faktem aktualnie jest to, że CD Projekt RED jest równoznaczne z dobrą jakością. Cyberpunk 2077 został zapowiedziany bardzo wcześnie i przez długi czas nie wiedzieliśmy absolutnie nic o tej grze poza pojedynczymi doniesieniami, aż do E3 2018 kiedy to pokazano pierwszy zwiastun, a potem kiedy pokazano 48-minutowy gameplay w sierpniu. Towarzyszył tym wydarzeniom ogromny hype, który dosięgnął również mnie. Wygląda ta gra naprawdę bajecznie i mam nadzieję, że polskie studio znów pokaże klasę, dostarczając produkcję najwyższej jakości. Głównym powodem, dla którego Cyberpunk jest tak nisko na tej liście, jest fakt, że tak naprawdę nie wiadomo, czy gra wyjdzie w 2019 roku. Jest na to spora szansa, w końcu sami twórcy mówili, że premiera będzie miała miejsce przed 2021 rokiem, na samą grę nie będziemy musieli zbyt długo czekać, do tego wewnętrznie gra ma już ustaloną premierę i wychodzi na to, że zadebiutuje również na sprzętach nowej generacji (o których się mówi, że nadejdą już za niedługo), co wszystko wskazuje na to, że potencjalnie w Cyberpunka zagramy jeszcze w tym roku, jednak nie zdziwmy się, jeżeli przyjdzie nam to zrobić dopiero w 2020 roku. Byle nie w 2077.




4. GEARS 5


DEWELOPER: The Coalition | PREMIERA: 2019 | W10 / XONE 

Gearsy powracają (w końcu ze zmienioną i skróconą nazwą) i w przypadku tej pozycji data premiery już jest ustalona wstępnie na 2019 rok. Po wydarzeniach z Gears of War 4 wygląda na to, że tym razem stery przejmie Kait, która wraz z Delmontem wyruszy w podróż, aby odkryć znaczenie trapiących ją koszmarów. Ze zwiastuna jaki zaprezentowano na E3 nie da się zbytnio więcej wywnioskować poza tym, że gameplayowo szykuje nam się kawał strzelaniny. Większych szczegółów brakuje, np. odpowiedzi na to, jak duży będzie udział w fabule Marcusa Fenixa i jego syna. Na więcej trzeba pewnie będzie poczekać do tegorocznego E3, gdzie Gears 5 wraz z Halo Infinite pewnie zagrają główne skrzypce, uzupełniając pokaz nowej konsoli (ale to tylko spekulacje). Gra zadebiutuje oczywiście od razu w usłudze Xbox Game Pass, więc nawet jak nie dorówna oczekiwaniom, to będzie można spróbować i przetestować, tak jak to zrobiłem z Crackdownem 3. Mam w każdym razie ogromną nadzieję, że porównania Gears 5 z przed chwilą wymienionym tytułem pod względem jakości nie będą wykazywały nawet minimalnego podobieństwa i „piąta" część tej serii okaże się wspaniałą grą.




3. RAGE 2


DEWELOPER: Avalanche Studios / id Software | PREMIERA: 14.05.2019 | PC / XONE / PS4

Co stałoby się, gdyby Far Cry: New Dawn i Doom miały dziecko? Powstałby Rage 2, choć produkcja Avalanche oczywiście została zapowiedziana przed spin-offem serii Far Cry. Łączy je w każdym razie bardzo kolorowa stylistyka, która może i wielu nie się nie spodobała, a dla mnie jest świetną odskocznią od standardowej szaroburej kolorystyki światów postapo. Jest to ponownie strzelanka, tak jak Cyberpunk 2077 czy Gears 5, choć porównując te trzy gry do siebie, widać ogromne różnice, nie tylko w samym settingu i koncepcie, ale również gameplayu. Gearsy to Gearsy, Cyberpunk pomimo bycia strzelanką jest wzbogacony także o elementy RPG-owe, natomiast omawiany Rage 2 ma zabójczo szybkie tempo akcji i rozbrajania przeciwników. Nasza postać nie patyczkuje się ze swoimi oponentami, przy okazji wykonując szalone akrobacje i wykorzystując efekciarskie umiejętności, jak np. uderzenie w ziemię dodające ładny efekt wizualny. Kombinacja, o której wspomniałem na początku, moim zdaniem trafnie opisuje to, czym będzie Rage 2. Akcja rodem z Dooma i stylistyka z New Dawn. To już teraz brzmi znakomicie, czegóż można chcieć więcej? Oby koniec końców tytuł wydawany przez Bethesdę nie cierpiał na niesławny już bugfest, a sam Rage 2 wypadł lepiej niż wielokrotnie wspomniany Far Cry: New Dawn.




2. DEVIL MAY CRY 5


DEWELOPER: Capcom | PREMIERA: 08.03.2019 | PC / XONE / PS4

W końcu coś innego niż strzelanka, co? Mówiąc o grze, która miała już premierę, mówiłem właśnie o Devil May Cry 5. W końcu w momencie pisania tego tekstu, czyli 24 marca, DMC5 jest już dostępne w sprzedaży od... 16 dni, czyli ponad dwóch tygodni. Choć trochę czasu już minęło, to gra nadal jest świeża, a ja wciąż jej nie posiadam, co poniekąd potęguje moją ekscytację i nie mogę się jej kupna doczekać. Jest to w końcu lista najbardziej oczekiwanych gier, czyż nie? :P Wiem, że nie do końca to tak działa i w sumie to DMC5 powinien zostać zdyskwalifikowany z tej listy, jednakże oglądanie materiałów z tej produkcji na YouTubie przyprawia mnie o dreszcze ekscytacji. Ponownie, nie jest na rynku od bardzo długiego czasu, więc naginam trochę zasady i piąta część tej serii slasherów zajmuje szlachetne drugie miejsce. Rozgrywka wygląda zjawiskowo - tyle tak naprawdę wystarczy powiedzieć, aby uzasadnić, dlaczego tak czekam na najnowsze przygody Dantego i spółki. Z serią nie miałem do tej pory do czynienia (co może spowodować wiele pytań w stylu, dlaczego zaczynam od piątej części), jednak jestem pewien, że będzie to wyśmienita okazja do zapoznania się z cyklem. Zresztą, nad wyraz pozytywne recenzje i opinie graczy mówią same za siebie. Już odliczam dni do momentu, kiedy pozycja Capcomu trafi w moje rączki...




1. MORTAL KOMBAT 11


DEWELOPER: NetherRealm Studios | PREMIERA: 23.04.2019 | PC / XONE / PS4 / NS

Ta pozycja może zdziwić nowych czytelników, jednak jeżeli ktoś obserwuje mnie od dłuższego czasu, wiedział, że król jest tylko jeden... A pierwsze miejsce na podium było bardziej niż oczywiste. Jak najbardziej oczekuję mocno pozostałych czterech pozycji, ale to właśnie nowe zwiastuny MK11 powodują u mnie nieopanowane napady uśmiechu. Dla nowych ogłoszeń wojowników jestem w stanie porzucić wszystko i właśnie wokół świeżych trailerów jestem w stanie obudować cały swój plan dnia. Jest to jedyna produkcja na tej liście, która zapewnia mi takie emocje, dlatego też jasnym jest, że znajduje się na szczycie. Poza tym, jestem ogromnym fanem tej serii, a żadna odsłona tej morderczej serii bijatyk nie prezentowała się nigdy dotąd brutalniej, ładniej i po prostu lepiej niż „jedenastka". Może i finalna forma rosteru postaci mnie trochę zawiedzie (absencja niektórych wojowników jest dla mnie niewytłumaczalna), aczkolwiek nie zmienia to faktu, że MK11 zarządzi. Swoim gore, swoją fabułą, przyjemnością z rozgrywki, trybami i znacznie więcej. Tempo walk jest co prawda wolniejsze niż w MKX, co wielu wstępnie średnio przypadło do gustu. Trzeba zwrócić uwagę na to, że duża grupa tych osób po dłuższych chwilach spędzonych z tą grą doszło do ostatecznego wniosku, iż po przełamaniu początkowych barier nowe MK staje się kopalnią rozrywki. W dodatku, deweloperzy słuchają i stale wprowadzają poprawki do gameplayu. Szykuje się ostra jatka i absolutny must-have dla mnie.




TAK POZA TYM...

Postaram się najbardziej, jak potrafię, aby zagrać w te 4/5 gier (w zależności jak to wyjdzie z tym Cyberpunkiem). Czaję się też wciąż na Resident Evil 2, a Crackdowna 3 już sobie troszkę ograłem (co prawda, on i tak nie miał szans się znaleźć na tej liście), jednak poza tymi 7 pozycjami są też inne tytuły, które mnie intrygują. Wprawdzie nie obiecuję, że w nie zagram, ale mam je na oku.

The Avengers Project - o tym projekcie nadal zbyt wiele nie wiemy, ale raczej można oczekiwać czegoś dobrego od deweloperów z Crystal Dynamics (Tomb Raider) i Eidos-Montreal (Deus Ex). Jako fan Marvela liczę, że dostaniemy coś potężnego. W końcu w zeszłym roku Insomniac wraz ze Spider-Manem pokazało, że Marvel może królować nie tylko na srebrnych ekranach. Premiera w 2019? Nie wiadomo. Może w końcu za to jakiś pokaz w okolicach premiery Endgame? ;)

Star Wars. Jedi: Fallen Order - sytuacja troszkę podobna jak wyżej. Utalentowane studio Respawn Entertainment (Apex: Legends i seria Titanfall), popularna marka, brak szczegółów. Najprawdopodobniej możemy liczyć na premierę w okolicach premiery Epizodu IX, co już czyni z Fallen Order największego pretendenta do jesiennych zakupów growych. Gra ma zaoferować w przeciwieństwie do serii Battlefront z ostatnich lat satysfakcjonujący tryb dla pojedynczego gracza, co już zwiększa moje zainteresowanie tym tytułem. Wydawcą jest EA, co już jest czerwoną flagą i wyklucza całkowicie opcję pre-orderu, ale kto wie, może tutaj Elektronicy w końcu pozwolili deweloperom stworzyć grę zgodnie z ich wizją. Może wtedy okaże się dobra, hmmm??? W każdym razie, 13 kwietnia zobaczymy pierwszy gameplay i nie mogę się doczekać tego, co zobaczymy.

Beyond Good & Evil 2 - to, że ta produkcja Ubisoftu wyjdzie w 2019 jest raczej mało prawdopodobne, na pewno mniej niż w przypadku Cyberpunka 2077 czy The Avengers Project. Mimo to każdy czeka na najmniejszy skrawek gameplayu z ogromnym zaciekawieniem. Ja jestem daleki od tego hype trainu póki co, aczkolwiek obserwuję bacznie. Z tego tytułu może wyjść coś porządnego.

Battletoads - jedna z największych niespodzianek E3 2018. Pierwsza od ponad 20 lat odsłona tej serii ma zaplanowaną premierę na ten rok, ale nie powinniśmy zdziwić na wieści o ewentualnej obsuwie. Tym razem nad nową grą pracuje Dlala Studios, a nie oryginalni twórcy z Rare. Więcej szczegółów niestety nie znamy.

Doom: Eternal - z racji, że w topce znalazł się Rage 2, trudno mi było całkowicie pominąć nowego Dooma. Choć wybierając między dwoma, wybrałbym i pewnie ostatecznie wybiorę Rage'a, to materiały z Eternal prezentują się zjawiskowo. Kontynuacja odsłony z 2016 roku nie zamierza odkryć na nowo koła, ale chyba nie tego potrzebujemy. Gra ma wyjść w 2019 roku, ale konkretnej daty jeszcze nie ma. 

Niespodzianki - przy takiej liczbie oczekiwanych tytułów i znając moje możliwości ogrywania gier oraz dotrzymywanie obietnic, wielu z Was by powiedziało, że nie ma już miejsca na to, abym liczył na jakieś niespodzianki. Prawda jednak jest taka, że często nowe ogłoszenia mające miejsce w połowie roku potrafią nieźle namieszać w moich planach, zwłaszcza że zamieszczone przeze mnie pozycje w głównej topce to są raczej pozycje z pierwszej połowy roku. Poza Jedi: Fallen Order i może Cyberpunkiem, czy się szykuje coś dla mnie? Może Watch Dogs 3 w końcu? Może jakieś LEGO? Może CoD mnie zainteresuje? Kto wie, trudno przewidzieć. W końcu o to chodzi w niespodziankach!


To tyle! Tak, późno opublikowana lista, ale przynajmniej wiecie, czego można ode mnie mniej więcej oczekiwać w przyszłych dwunas-..., ekhem, dziewięciu miesiącach :)
Jak tam za to Wasze oczekiwania? Na jakie produkcje Wy czekacie? Jakie tytuły z 2019 roku już zdążyliście ograć? Piszcie koniecznie w komentarzach! ▲ Wafeg

Tym samym żegnam się z Wami i zapraszam do obserwowania, komentowania, udostępniania i wpadania na moje "fanpejdże". Linki poniżej:
Ranking filmów superbohaterskich 2018

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]