środa, 29 października 2014

Już GRALIŚMY: Pro Evolution Soccer 2015 - Czy Pro Evo w końcu pokona FIF-ę?

Znów kopu-kopie: Wafeg414

Witam Was w kolejnym Już Graliśmy! Tym razem ograłem odwiecznego, a przynajmniej najbardziej liczącego się konkurenta FIF-y czyli piętnastą odsłonę japońskiej piłki - Pro Evolution Soccer, w skrócie PES. Poprzednie odsłony niezbyt zachwycały i werdykt był jasny - FIFA. Czy teraz się to zmieni? Chcecie się dowiedzieć co ja o tym myślałem? No to czytajcie. :) A tak abstrahując - ostatnio zdecydowanie gram za dużo w gry sportowe. I tak dla informacji we wcześniejsze odsłony Pro Evo w ogóle nie grałem. :P

 DEWELOPER: Konami
WYDAWCA: Konami
WYDAWCA PL: CDP.PL
PREMIERA: 13.11.2014r.
ONLINE: Tak
3D: Nie
WERSJE: PC / XONE / X360 / PS4 / PS3




Kopu-kopu w Japonii
Japonia - kraj, którego wprost nienawidzę. Na szczęście są rzeczy, które w Japonii lubię. A uściślając dwie rzeczy - Nintendo i sushi. A jak jest z Pro Evo? Czy dojdzie do tej małej grupki rzeczy, które lubię w Japonii? Powiem tak: z tą grą bywa różnie. Zwłaszcza przez ostatnie lata. PES nie zachwycał i jedynym mocnym punktem Konami było MGS (Metal Gear Solid). Na szczęście Konami postanowiło się ogarnąć i tak jak Electronic Arts zrobiło z FIF-y tą "rewolucyjną" tak Konami poszło w ich ślady jednak robiąc to zdecydowanie ciszej. No, ale w sumie - TO EA. Nieważne przejdźmy do samej gry.
Graficznie raczej ustępuje miejsca FIF-ie (tych porównań nie da się uniknąć) jednak 60 klatek na sekundę robi swoje. I nie! Nie jestem fanbojem, który przejmuje się klatkami i rozdzielczością tylko po prostu ładnie to wygląda. W przeciwieństwie do FIF-y animacje postaci i i ich płynność jest zdecydowanie lepsza. Również na pochwałę zasługują game-desingnerzy (nie jestem pewien czy dobrze napisałem :P) projektujący facjaty zawodników. Bardzo ładnie wyglądają i w dodatku bardzo wiernie odwzorowują oryginały.

   
TEGOROCZNE PRO EVO MOŻE I NIE ZNISZCZY FIF-Y
JEDNAK NA PEWNO NIE BĘDZIE TĄ "ZŁĄ PARODIĄ FIFKI"



No i teraz typowe porównanie EA i Konami. Po pierwsze: FEEL THE GAME. Dla mnie po ogranej (nie do końca, oczywiście) FIF-ie i demie Pro Evo stwierdzam, że to motto bardziej pasuje (dla mnie) do tej japońskiej piłki. Trybuny dają o sobie znać ciągle i poczułem się grając w to demo jakbym był na prawdziwym stadionie. Takiego uczucia nie doznałem grając w FIF-ę. Co do emocji pomiędzy zawodnikami jaki i samych ich w  Pro Evo nie ogranicza się tylko po strzeleniu bramki do jednego podskoku i przyklejonego banana do pyska. Czuć, że się cieszą, czuć, że w tego gola włożyli dużo wysiłku (chyba, że samobój) i, że są z tego dumni. Brawo! Chciałem im je bić nawet gdy strzelili mi bramkę. To już coś!
I na koniec coś co mnie bardzo wkurzyło..., a właściwie wkurzyły bo to są 2 rzeczy. Po pierwsze (i to mnie w sumie nie dziwi) brak polskiej wersji (jestem zielony w grach sportowych) językowej i w ogóle brak komentatorów. WTF? A druga sprawa to sterowanie. Mi się nie podobało, ale to pewnie dlatego, że jestem przyzwyczajony do tego schematu z FIF-y. Wy go lepiej sobie przyswójcie sami. Demo dostępne póki co na Xboxie One i PlayStation 4.
Więc podsumowując - jeśli w tegorocznym Pro Evo z dema nic nie zostanie zmienione (oczywiście na gorsze) to może i nie zniszczy FIF-y jednak na pewno nie będzie tą "złą parodią FIFKI", którą każdy hejtuje i nienawidzi. Głównie mi chodzi o fanbojów piłki od Amerykanów.
W co gra mi się lepiej? W PES-a. I to nie jest jawny atak na Kamila7715! Po prostu - tak jest. Czy w grę zagram? Nie, no chyba, że Konami da ją za darmo. :P

 
PLUSY DEMA:
+ 60 FPS robi swoje
+ dobrze odwzorowane facjaty
+ FEEL THE GAME
+ cicha rewolucja
+ widać każde źdźbło trawy (tak, wiem powtarzam się)
+ ogólnie zawodnicy, jednak głównie chodzi mi o emocje

MINUSY DEMA:
- graficznie nie za ciekawa
- brak polskiej wersji
- gdzie jest komentator???

-+ sterowanie

OCENA WSTĘPNA: -8/10

Dziękuję za uwagę i do następnego posta! Udostępniajcie i te inne! Pa!

#######
AUTOR: Wafeg414
#######
FACEBOOK: www.facebook.com/lordsofthegaming
#######
TWITTER: www.twitter.com/lothegamingfp
#######
INSTAGRAM: www.instagram.com/lords_of_the_gaming
FANPAGE'OWI MAJĄ LEPIEJ!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]