sobota, 27 grudnia 2014

Recenzja FILMU: Hobbit: Bitwa Pięciu Armii - Czy Peter Jackson godnie zakończył sagę o Śródziemiu?

Żarł popcorn: Wafeg  /

Witam! Dziś byłem na filmie "Hobbit: Bitwa Pięciu Armii". Pewnie wielu z Was ostrzyło sobie na niego kły. Ja zresztą też, aż w końcu nastał ten dzień, w którym obejrzałem ten film. Zobaczycie czy mi się podobał, czy nie. Zobaczycie czy Jackson godnie zakończył swoją przygodę z tolkienowską prozą, czy też nie. A przynajmniej - zobaczycie moją opinię. Wy tam wiecie swoje. :D [Oglądałem w 3D i z dubbingiem]

GATUNEK: Fantasy, Przygodowy
PREMIERA: 26.12.2014r.
SCENARIUSZ: Fran Walsh, Philippa Boyens, Guillermo del Toro
REŻYSER: Peter Jackson
STUDIO: Warner Bros. Pictures, New Line Cinema
WYSTĘPUJĄ: Martin Freeman, Ian McKellen, Orlando Bloom, Evangeline Lilly
ORYGINALNY TYTUŁ: The Hobbit: The Battle of the Five Armies



O tym jak Polacy mogą zniszczyć super film...
Zacznijmy od tego, że pod żadnym pozorem nie oglądajcie wersji z dubbingiem. Po świetnym dubbingu w Tomb Raiderze przecież nie może być już tylko lepiej, nie? O mój Boże! Gdy pierwszy raz usłyszałem głos łucznika Barda, Smauga, Kiliego czy nawet Thorina myślałem, że uszy mi wyparują. A co najgorsze - na pierwszej części byłem z dubbingiem i mogłem wytrzymać. Jak wyszła druga część - poszedłem z napisami. Oczywiście, zwiastuny też były po angielsku, więc się przyzwyczaiłem do tych głosów. A teraz coś takiego. Wstydźcie się polscy aktorzy, wstydźcie się! No, a 3D? Byłem w Cinema City, więc 3D z góry było skazane na porażkę. W każdym razie jeśli liczycie na dobre 3D, lepiej wybierzcie się do IMAXA (sorry, ale w Multikinie nigdy nie byłem :P).

A może by się tak pan umył, co? I uzębienie też nie jest w dobrym stanie...
PETER JACKSON ZAKOŃCZYŁ SAGĘ O ŚRÓDZIEMIU Z KLASĄ. DLA FANÓW POWIEŚCI TOLKIENA - MUST-WATCH.

No dobra! Toleruję już twoją nieobecność w książce i romans z Kilim, tylko nie patrz tak na mnie!
Hobbit jak Hobbit
Trzecia część Hobbita (spójności z książką nie będę oceniał, bo oceniam sam film) mówi nam o losach Bilba Bagginsa, Gandalfa, kompanii krasnoludów i wielu innych postaci po dotarciu do Samotnej Góry i "odzyskaniu" królestwa Erebor. Tu pojawiają się już inne konflikty, bo samym problemem części nie jest smok Smaug tylko tytułowa Bitwa Pięciu Armii, w której skład wchodzą armie krasnoludów, elfów, ludzi, orków i chyba goblinów, ale gobliny to był mały procent wszystkiego. Nie zdziwiłbym się gdyby zamiast goblinów mogliby to być czarodzieje, orły, a nawet orki z Dangabandu czy jakoś tak. Ale nie o to chodzi.
Mamy sporo akcji co mi się bardzo podoba. Mamy również rozpoczęty w poprzedniej części wątek miłosny. Ja jestem jedną z nielicznych osób, którym ten wątek się podobał... do czasu. Może to tylko moje odczucie, ale dla mnie ten wątek skończył się... po prostu niefajnie. Ale mamy tu też prawdy ludzkie. Jackson nie zaserwował nam zwykłego kina akcji, ale też pokazał nam jak mogą zachowywać się ludzie. Głównie ludzie są chciwi i uparci, dążą do swojego celu nie patrząc na szkody jakie wyrządzili innym. Ale ten morał to mniejsza część filmu (pewnie też to było w książce, a i nie będę oceniał fabuły bo to adaptacja ;P), więc raczej na niego nie zwracajcie uwagi. :P


Bez porażek się nie obyło... nie tylko na bitwie
Choć Hobbit to dobry film bez wpadek się nie obyło. Na szczęście te błędy można łatwo wybaczyć reżyserowi. Ale są to takie żenujące sceny jak wbieganie Legolasa po walących się kamieniach, tekstu Galadrieli typu "Nie masz imienia! Nie masz twarzy!" (kto zrobi z tego mem dostanie bonusowego komentarza na blogu :D), czy słabe (jak dla mnie) zakończenie wątku Saurona. Żenada. W dodatku widać, że postać Alfrida była robiona na "tego, który zawsze cię rozśmieszy". Mnie rozśmieszył raptem raz - gdy "miał cycki". Sorry, ale inaczej nie mogę tego nazwać - reżyser sam się o to prosił.

Trololo-lololo-lolo-lo-lolololo-lolo, ho-ho-ho-ho, ho-ho-ho-ho, je-jejeje!
To już jest koniec..., ale czy na pewno?
Peter Jackson zapowiedział, że trzecia część Hobbita była zakończeniem jego przygody ze Śródziemiem. Postanowił oddać to uniwersum w ręce młodszych artystów. Ale podobne słowa słyszeliśmy przy okazji filmu "Władca Pierścieni: Powrót Króla". A dziś możemy obejrzeć ostatnią część Hobbita (mam wrażenie, że ona też miała kilka zakończeń - to już jest chyba dla "Piotrka" norma :P). W sumie jeszcze zostało tyle książek - Silmarillion (o zgrozo!), Dzieci Hurina (wciąż czytam) i Niedokończone Opowieści. Być może za ok. 5 lat usłyszymy zapowiedź ekranizacji któryś z tych książek reżyserstwa właśnie Petera Jacksona? Byle, żeby nie było znów 3 części - ewentualnie dwie. :P Ale jeśli i tak P. J. mówi prawdę będę tęsknić za Hobbitem i w ogóle jego twórczością w świecie Tolkiena. No ale przynajmniej teraz możemy zobaczyć wszystkie części (włącznie z WP) chronologicznie...

Fajna poza. Pozazdrościć tylko
Zdanie na koniec
Hobbit: Bitwa Pięciu Armii - Czy Peter Jackson godnie zakończył sagę o Śródziemiu? Owszem, zrobił to z klasą. I choć mogło być lepiej, warto wybrać się na ten film. A jeśli zakochaliście się w WP to Wasz must-have. Albo raczej: must-watch. 

CZY POLECAM? TAK, ALE BROŃ BOŻE WERSJI Z DUBBINGIEM!
PODSUMOWANIE
+ gra aktorska
+ dużo akcji
+ morał jednak jest
+ w ogóle się nie nudzimy

- kilka zakończeń
- żenujące sceny
- przeciągane (haj$, haj$ baby, haj$, haj$!)
- Alfrid

+- wątek miłosny i Saurona
+- czy P. J. na serio skończył już z tolkienowską prozą?

Obsada: 7/10
Gra aktorów: 8/10
Scenariusz: 8/10
Gatunek - Fantasy? Udany, Przygodowy? Udany

OCENA KOŃCOWA: 8/10

PS Aktualizacja w specialu powinna się już pojawić. :)

Tym samym żegnam się z Wami i zapraszam do obserwowania, komentowania, udostępniania i wpadania na nasze "fanpejdże". Linki poniżej:

#######
AUTOR: Wafeg
#######
#######
#######
FANPAGE'OWI MAJĄ LEPIEJ!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]