piątek, 12 grudnia 2014

Recenzja GRY: LEGO Przygoda: Gra Wideo - Porażka na całej linii

Mógł poczekać, aż stanieje: Wafeg414

Witam! O grze tej dowiedziałem się około tydzień przed premierą. Gdy ją zobaczyłem wydało mi się, że to będzie coś w stylu LEGO City: Undercover (które wtedy wydawało mi się grą do "duszy"), więc nastawiłem się bardzo sceptycznie do tej produkcji. No, ale dałem jej szansę. Czy słusznie? Czy gra jest lepsza od filmu (stosowny tekst również się pojawi)? Przekonacie się w recenzji. Zapraszam! [Grałem na X360]

DEWELOPER: TT Games Fusion
WYDAWCA: Warner Bros. Interactive Games
WYDAWCA PL: Cenega
PREMIERA: 07.02.2014r.
ONLINE: Nie
3D: Nie
WERSJE: PC / XONE / X360 / Wii U / 3DS / PS4 / PS3 / PSV




(Prawie)Zero innowacji
Widzieliście film? Jak nie, to polecam (o tym więcej będzie w recenzji) - ubawiłem się jak nigdy. I dokładnie tego samego oczekiwałem od gry. Zabawy. I niestety stwierdzam, że pod względem grywalności gra mnie totalnie zawiodła. I choć w kooperacji z kolegą u boku wymiata, wciąga i nie chce puścić, tak w trybie singleplayer jest po prostu słaba i nuży. Gdy przechodziłem kolejny level sam czułem się jakbym czytał "Krzyżaków". Może niektórych urazi to porównanie, ale mnie ta książka nie uwiodła. Wracając do gry - dla singleplayera tej gry nie kupujcie. I choć pewnie wielu z Was powie, że gry LEGO nigdy nie były dobre w singlplayerze, to dla mnie chociażby takie LEGO MARVEL Super Heroes (recenzja), czy LEGO Hobbit (recenzja)  kosiło grywalnością zarówno w singlu, jak i w trybie kooperacji.


JAK TAKI DOŚWIADCZONY DEWELOPER MÓGŁ STWORZYĆ TAKI NIEGRYWALNY CRAP?

Wow! To był zdecydowanie zbyt mocny towar...
Oczywiście, jakieś czynniki muszą powodować, że jest nam w tej grze w singlu nudno. Między innymi wtórność rozwiązań, schemat oraz mała ilość innowacji. No dobra - innowacją jest nowy system craftingu (budowania), który jest zarazem ciekawy i frustrujący (a przynajmniej na padzie). Aha no i, sekwencje taneczne również są bardzo fajne. Jednak grze nie pomaga głupia SI towarzyszów i liczne bugi, które towarzyszą serii od zarania dziejów.  No, ale cóż zrobić - pewnie TT nie prędko weźmie się za eliminację tego problemu. Jak widać póki co musimy się do tych problemów przyzwyczaić. 

A z czym tu do ludzi?
Gra na Xboksie 360 niestety mocno ucierpiała pod względem graficznym. I to nie wina sprzętu, ponieważ na tej samej konsoli miałem również gry LEGO Harry Potter: Lata 5-7 - rok 2011 - (recenzja) i LEGO Władca Pierścieni - rok 2012 - i obie produkcje prezentowały się lepiej. A co najgorsze - cutscenki to urywki żywcem wyjęte z ekranizacji, które pojawiają się bardzo szybko i w ogóle nie "wtapiają się" w jakość wizualną gry przez co jest efekt wyrwania z kontekstu oraz pogorszenie grafiki przez "wyobraźnię". Szkoda, a był takie potencjał... 

Skoro jest to adaptacja filmu to nie spodziewajcie się innej fabuły niż w filmie. A co najgorsze - została ona tak sztucznie rozciągnięta na potrzeby 16 poziomów. Zagrałem od razu po filmie - płakać mi się chciało...

LEGO Batman 3 zapowiedział grę w uniwersum Parku Jurajskiego. LEGO Przygoda zapowiedziała LEGO Need for Speed.
Wszystko jest czadowe! No prawie...
Wydawałoby się, że po tym wszystkim musi być tekst "Everything must be awesome!", czyli że wszystko inne MUSI być czadowe. Niekoniecznie. Oprawa audio pozostawia wiele do życzenia. I nie chodzi mi o voice-acting (taki sam jak w filmie) tylko o samą jakość, która jest znacznie gorsza względem poprzednich części, nawet muzyka (nie licząc oczywiście świetnego kawałka filmowego "Everything is awesome!").

Z otwartym światem ta gra nie ma nic wspólnego, mamy rozwiązanie rodem z LEGO Indiana Jones, czy innych starszych gier LEGO. A ten świat wcale taki ciekawy też nie jest - to też powoduje nudę w singlu. Jednak trzeba zauważyć, że cały świat jest w pełni zrobiony z klocków LEGO co, nie sposób zaprzeczyć prezentuje się naprawdę okazale. Duże pochwały dla deweloperów.
Fani znajdziek mogą się w tej grze poczuć trochę "urażeni", bo na każdym poziomie mamy do zdobycia pasek monet, gacie i złote strony instrukcji, których zamiast 10 jest... 5. Widać, że gra była robiona na szybko, aby zdążyć na premierę genialnego filmu.

LEGO Przygoda niszczy prawa fizyki: z kupki klocków można się odbić jak z prawdziwej trampoliny...
Ku chwale deweloperom!
Na szczęście wymieniłem już wszystkie minusy(patrzcie ile to zajęło). Teraz trzeba wychwalić dużą dawkę humoru serwowaną nie tylko przez film, ale także przez deweloperów. Czy wyobrazilibyście sobie, aby zagrać Emmetem, który jest kompletnie goły, a w miejscu jego przyrodzenia są bańki? Ja nie - ta postać mnie rozwaliła. :D 
Niektóre sekwencje poziomów są naprawdę bardzo atrakcyjne jak, np. pływanie pod wodą, uciekanie przed szeryfami z Dzikiego Zachodu, czy policjantami, a nawet wpisywanie kodu, czy minigierki zręcznościowe polegające na hakowaniu. Szkoda tylko, że to nie wiodąca część tego tytułu tylko skromny dodatek poza minigierkami hakerskimi, których jest aż nadto. I tu znów rodzi się monotonia...

Amerykanie wynaleźli niedawno broń laserową - klockowi policjanci zrobili to już dawno temu.
Zdanie na koniec
LEGO Przygoda: Gra Wideo - Porażka na całej linii. Dla mnie druga najgorsza gra w historii serii. I pomyśleć, że po świetnym LEGO MARVEL dostajemy taką grę - dramat. Jak taki doświadczony deweloper jakim jest TT Games (w tym wypadku akurat TT Fusion) mógł zrobić takiego niegrywalnego w singlu crapa? Sam nie wiem...

CZY POLECAM? TAK, ALE TYLKO JEŚLI CHCESZ MIEĆ ODHACZONE JAKO FAN SERII. I W INNYM RAZIE - ZDECYDOWANIE NIE
PODSUMOWANIE
+ cały świat wykonany z klocków
+ spora dawka humoru
+ większy nacisk na budowę
+ w coopie rządzi...

-..., ale w singlu wymięka
- grafika
- zamknięty świat
- tragiczny stan audio
- cutscenki
- wielka wtórność rozwiązań, schemat itp.
- trochę frustrujące elementy craftingowe
- SI kompanów
- mniejsza ilość znajdziek
- sztucznie naciągana fabuła
- bugi i babole
- wrażenie "zrobienia gry na szybko"

Grywalność: 4/10
Fabuła: 8/10
Audio: 5/10
Grafika: 6/10

OCENA KOŃCOWA: 4/10

Tym samym żegnam się z Wami i zapraszam do obserwowania, komentowania, udostępniania i wpadania na nasze "fanpejdże". Linki poniżej:

#######
AUTOR: Wafeg414
#######
FACEBOOK: www.facebook.com/lordsofthegaming
#######
TWITTER: www.twitter.com/lothegamingfp
#######
INSTAGRAM: www.instagram.com/lords_of_the_gaming
FANPAGE'OWI MAJĄ LEPIEJ!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]