środa, 2 lipca 2014

Recenzja GRY: Watch Dogs - Wielki hit, a może kit Ubisoftu?

Hej, tu Wafeg414, a oto zapowiedziana recenzja gry Watch Dogs (przepraszam, że wcześniej się nie pojawiła, ale miałem problemy z netem :P). Gry, o której chyba każdy słyszał. Był na nią wielki szał..., ale od tego roku już każdy wiedział, że ta gra nie będzie takim wielkim szałem jakim miała być na początku, a już z pewnością nie pobije fenomenu GTA V, którego JA W OGÓLE NIE WIDZĘ. I muszę się zgodzić... w grze było dużo niedoróbek. Niestety nie będę się wypowiadał co do optymalizacji oraz trybu multi. A dlaczego? Dowiecie się na końcu WSTĘPU. Wracając... żeby pobić GTA V powinno być więcej rzeczy typu tenis itp. lub więcej interakcji. No ale cóż... Módlmy się, żeby powstało Watch Dogs II oraz by było lepsze od GTA V. Chociaż nie jest aż takie złe, wręcz przeciwnie - jest lekkim niewypałem, a nie ogromnym rozczarowaniem. [Grałem na X360]

No to minusy. Jak już mówiłem, podobno wielkimi minusami jest optymalizacja oraz Hakowanie Online. Lecz jako, że grałem na XBOX-ie i nie posiadałem XBOX LIVE, nie będę się na ten temat wypowiadał. :) 
Mafia Aidena. :)
No to jedziemy dalej. Jak dla mnie rażącym błędem było usunięcie możliwości skakania, co naprawdę nie raz raziło. "Ubi" zrobiło tak pewnie po to, aby udoskonalić funkcję osłony, ale i tak wyszła ona nie za dobrze. Tak btw, w grze tak "lamiłem", że jedna misja mi zajmowała ok. 30 min/1h (ale bardziej 30 min :P). Jako, że produkcją zajął się Ubisoft MONTREAL (a UBISOFT jest twórcą  serii Assassin's Creed) nie zabrakło skradanek. Dla mnie to minus, ponieważ "lamiłem", ale ogólnie to fajne rozwiązanie do gier gangsterskich. :) No ale, skoro to gra gangsterska to przydałaby się możliwość uderzania z pięści. Jednak... tego zabrakło i tym mnie najbardziej Ubisoft uraził. No a model jazdy? Trzeba się przyzwyczaić... Przynajmniej dało się obezwładniać pałką. Misje główne w większości były takie same. Nie chodzi mi o fabułę, lecz o model rozgrywki (bo jak w sumie fabuła miała być taka sama?). Natomiast misje poboczne dzieliły się na kategorie. Kategorie są różne, ale ogólnie misje prawie takie same, chociaż i tak sprawiają dużą frajdę. A o grafice na tej konsoli to już nawet nie mówię... Aż oczy bolą no, ale da się grać...
W grze również nie doświadczyłem jeszcze samolotu... Mam nadzieję, że one gdzieś tam jednak są, ale ja ich nie spotkałem. I głównym minusem jest brak tego samego szału co na początku. Aha...no i jeszcze grafika. Grając na XBOX-ie bez kabla HDMI mogę stwierdzić, że pozostawia wiele do życzenia. Jednak widziałem grafikę na PC lub PS4 i muszę przyznać, że tam grafika to już nie minus. :P  No i to tyle (CHYBA) z minusików. ;) Oczywiście zostawiajcie swoje opinie!!!

                                         
                                                             Ach... Gdyby takie sceny były w grze...
Telefon Aidena Pearce'a z różnymi grami i aplikacjami. 
No to plusy. :) Jednym z większych plusów produkcji Ubisoftu jest nawet szeroki asortyment broni do wyboru. Może nie jest ich jakoś nie wiadomo ile, ale mi się podobały. Znajdziemy takie bronie jak: pistolet (z tłumikiem), pistolet maszynowy, strzelba itp. Moją ulubioną bronią był... GRANATNIK! :D Również wbrew pozorom jest to gra typowo gangsterska. Lubię to! :D W grze też bardzo dobrze odwzorowali miasto Chicago (może nie jest tak wielkie jak w GTA, ale da się pozwiedzać :)). Z tytułem Watch Dogs kojarzy nam się hasło "Hakowanie to nasza broń". I prawidłowo nam się kojarzy. W grze jeśli nie walczymy  lub nie jeździmy (poza tym jeżdżenie jest okropne) to hakujemy. I to hakowanie jest naprawdę dobrze zrobione. Mam nadzieję, że tak będzie wyglądać nowa generacja hakowania w grach.  Postacie również nie pozostawiają za wiele do życzenia . Lucky Quinn, Iraq oraz Damien Brenks to naprawdę interesujące postacie. Natomiast mafia Aidena (głównego bohatera) składa się z hakera - Clara Lile, kogoś szalonego - T-Bone oraz kogoś śmiesznego, szalonego i zawsze chętnego walki - Jordiego. Moją ulubioną postacią jest właśnie Jordi. Bardzo spodobał mi się pomysł z Drzewkiem Zdolności. Zdolności zdobywa się za pomocą zakupienia ich poprzez punkty umiejętności, które zdobywa się przez PD. Z czasem to PD rosną. PD zdobywamy poprzez kryjówki gangu, zlecenia machera i konwojowe, przestępstwa itp. Akurat przestępstwa (bardzo fajnie zrobione) są moim ulubionym sposobem na zdobywanie PD. :) Również ekwipunek Aidena jest bardzo zróżnicowany, ponieważ oprócz broni znajdziemy tam takie przedmioty jak: skan CtoS'u, grant odłamkowy, Ajdik, Zaciemnienie itp. Audio też nie jest najgorsze. No i coś co podbiło moje serce... FABUŁA. Jest za piękna, żeby opisać ją słowami... Tak wiem, schemat zemsty na kimś kto zabił członka naszej rodziny, jest oklepany, ale jest on tak rozbudowany, że zajmuje połowę naszej oceny. ;D Uwiodła mnie również muzyka. Muzyka w momencie kiedy PEWNA OSOBA ginie, jest przep  No i tak na szybko: plusami są również urzeczywistnienie świata (gdy kradniemy samochód jego prawowity właściciel dzwoni na policję i gdy już powiadomi policję, straż musi nas najpierw znaleźć. Również możemy przeszukać schowek auta i znaleźć jakieś skarby :D) oraz telefon - dużo aplikacji i gier.  No to tyle! Wiecie co robić!
ZDANIE NA KONIEC
Watch Dogs - Wielki hit, a może kit Ubisoftu? Na pewno nie wielka rewolucja, ale na pewno nie też kit. Jak już, to lekki niewypał. Jak dla mnie to był hit, ale jak bym na waszym miejscu sam sprawdził.
PS. Mam nadzieję, że powstanie Watch Dogs II. ;)
Ta misja, w II akcie, należy do jednych z najciekawszych :D
CIEKAWOSTKA:
Czy wiecie, że w grze możemy znaleźć mnóstwo powiązań do innych gier Ubisoftu? W jednej cutscence możemy zauważyć pudełko z napisem "Assassin's Creed". :)

CZY POLECAM? OJ, TAK!
PODSUMOWANIE
- skakanie                                                               + bronie
- funkcja osłony                                                      + gra gangsterska
- skradanki                                                              + Chicago
(+- moje lamienie)                                                   + hakowanie
+- hakowanie online                                               + postacie
+- optymalizacja                                                     + zdolności
- model jazdy                                                         + przestępstwa
- pięść                                                                    + ekwipunek Aidena
- misje główne i poboczne                                      + audio
- samoloty                                                              + telefon
- nie ma szału co na początku                                 + urzeczywistnienie świata
- grafika                                                                  + FABUŁA!!!!!!

Grywalność: 7/10
Grafika: 7/10
Audio: 10/10
Fabuła: (15)10/10
OCENA KOŃCOWA: OBIEKTYWNA - 8/10, SUBIEKTYWNA - 9/10

No to pa! Następna recenzja to Jak wytresować smoka 2 !!! ELOS!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]