czwartek, 15 czerwca 2017

E3 2017 | Konferencja Ubisoftu!

Witam!
Mimo że po Microsofcie były jeszcze dwie konferencje (tak naprawdę trzy, ale „prześmiewczej" konferencji Devolver Digital nie liczę) - od Bethesdy i PC Gaming Show - to tym razem porozmawiamy o Ubisofcie. Czemu? Ponieważ dwóch poprzednich konferencji nie widziałem z powodu bardzo późnej (lub wczesnej, jak kto woli) godziny, natomiast imprezy o PC nie oglądałem, dlatego że edycje z 2016 i 2015 roku były strasznie nudne, więc nie chciałem się narażać na niepotrzebne tracenie czasu. Jednak nie ma się, o co bać. Oba wydarzenia uwzględnię w swoim poście zbiorowym o konferencjach, o których nie napisałem osobnego tekstu. Wracając do Ubisoftu, Francuzi zapowiedzieli kilka swoich tytułów już przed E3, jednak czy to oznacza, że na samej imprezie nie mieli, czego pokazywać? Jeśli chcecie wiedzieć, czy naprawdę tak było, to zapraszam do mojego streszczenia.



Mario + Rabbids: Kingdom Battle
O cross-overze słynnego hydraulika z kórlikami Ubisoftu, który ma trafić jako gra ekskluzywna dla platformy Nintendo Switch, mówiło się już od dawna, jednak nikogo tak naprawdę ten tytuł nie interesował. Jednak to co pokazało Ubi na swojej konfie, było naprawdę imponujące. Połączenie tych dwóch marek dało zaskakująco dobry efekt, a rozgrywka przypominająca tą z serii XCOM wygląda na bardzo przyjemną. Gra dzieli się na 2 tryby - tryb walki i eksploracji. Nie wiem, jak Francuzom się to udało, ale ta gra może być naprawdę świetna.

Moja opinia: Nigdy nie sądziłem, że to powiem, ale cross-over Mario z Rabbidsami może okazać się jedną z najlepszych gier na Nintendo Switch. Nie dziwię się, czemu Ubi postanowiło właśnie tą produkcją otworzyć konferencję.


Assassin's Creed: Origins
Wprawdzie najnowsza część AC pojawiła się już na konfie Microsoftu, ale nie mogła oczywiście ominąć swojego „rodzimego" show. Pokazano króciutki trailer przedstawiający tajemnice Egiptu oraz zaproszono na półgodzinny gameplay po samej konferencji. Muszę przyznać, że wygląda to naprawdę dobrze.

Moja opinia: Zbyt dużo nie pokazano odnośnie najnowszego AC na samej konferencji, ale i tak bardzo mi się podoba najnowsza część Asasyna. 

The Crew 2
O tym, że The Crew 2 pojawi się na konferencji Ubi, doskonale wiedzieliśmy, ponieważ Francuzi sami to zapowiedzieli. Gdyby nie to, pewnie nikt by się nie spodziewał prezentacji tej produkcji, albowiem pierwsza część była... średnia. W każdym razie niespodzianki w samej obecności tego tytułu, za to sama gra prezentuje się bardzo ciekawie. W „dwójce" poza wyścigami samochodów pościgamy się również jednośladami, na wodzie i w powietrzu. Wszystkie dyscypliny mają mieć swoją własną fizykę i system jazdy, co może wprowadzić sporo zróżnicowania do rozgrywki.

Moja opinia: Podstawy są świetne, tego nie da się zaprzeczyć. Teraz tylko żeby Ubisoft naprawiło błędy z poprzedniczki i możemy otrzymać solidną grę wyścigową w otwartym świecie ze zróżnicowanym gameplayem. 


South Park: The Fractured But Whole
W sumie to zbyt wielu nowych rzeczy o nowym South Parku się nie dowiedzieliśmy. Otrzymaliśmy nowy zwiastun, który tylko potwierdził, że zobaczymy to samo, co w Kijku Prawdy, tylko że więcej i lepiej w konwencji superbohaterskiej (nawiązania do kinowych uniwersów są bezcenne). Najważniejszą informacją było ujawnienie daty premiery. Nowy South Park zadebiutuje 17 października (w końcu!). I to tak naprawdę tyle.

Moja opinia: Ta gra musi się udać. Wprawdzie wielokrotne przekładanie dat premiery i opóźnienia trochę niepokoją, a z drugiej dają nadzieje, że produkt będzie dopracowany w każdym szczególe. Zobaczymy w październiku.

Transference
Elijah Wood, który grał m.in. postać Froda w serii Władcy Pierścieni, pojawił się na konferencji, aby zaprezentować ciekawy tytuł, który będzie psychologicznym thrillerem. Transference było reklamowane jako tytuł głównie na VR, ale będzie też opcja grania bez gogli.

Moja opinia: Krótki teaser nie przedstawił wielu szczegółów, ale był na tyle ciekawy, że zainteresował mnie tą produkcją.

Skull and Bones
Ubisoft nie byłby Ubisoftem, gdyby nie zapowiedzieli przynajmniej jednej nowej marki AAA. Dlatego też każdego zaskoczyła zapowiedź Skull and Bones - gry o piratach, o którą prosił chyba każdy od czasów AC4: Black Flag. Miejsce akcji to Ocean Indyjski, a rozgrywka głównie się będzie opierać na bitwach multiplayerowych w dwóch drużynach, każdej po pięciu graczy. Oczywiście, w otwartym świecie. Na graczy będą czyhać również takie zagrożenia, jak chociażby Kraken. Widać tutaj spore podobieństwa do wspomnianej wcześniej odsłony Asasyna, system walki na morzu jest praktycznie taki sam, a niektóre animacje są wręcz wyciągnięte żywcem z tej gry. Mimo to trzeba czekać na więcej informacji i wtedy się zobaczy, jak to faktycznie z tym Skull and Bones jest.

Moja opinia: Nowe IP Ubisoftu, mimo że aż zbyt łudząco podobne do Black Flaga, budzi pozytywne skojarzenia. Ja rejczel zrezygnuję z powodu nastawienia głównie na rozgrywkę online, ale może to być kolejna ciekawa gra w portfolio Ubi.


Just Dance 2018
Jak co roku nie mogło zabraknąć tanecznego występu promującego nadchodzącą odsłonę Just Dance. Najpierw wyszli cosplayerzy Sub-Zero, do których później doszły „kawaii" dziewczyny tańczące do jakiegoś japońsko-koreańskiego kawałka. Później wraz z dwójką głównych bohaterów z filmu La La Land (a przynajmniej osobami przebranymi za nich) na scenę weszła Bebe Rexha ze swoim kawałkiem "A Way I Are". Ja osobiście lubię oglądać takie rzeczy, więc nie przeszkadzało mi to tak bardzo. Mimo wszystko średnio to pasuje do całej konfy.

Moja opinia: Fajne piosenki, fajny taniec. Spoko.

South Park: Phone Destroyer
Mobilna gra w uniwersum South Parka. Spodziewajcie się wszystkiego, czego byście się spodziewali po South Parku. Chyba nie muszę nic więcej dodawać.

Moja opinia: Ja fanem grania na telefonach nie jestem, więc temat zupełnie nie dla mnie.

Starlink: Battle for Atlas
Połączenie No Man's Sky i Skylandersów w wykonaniu Ubisoftu. Gra powstała głównie po to, aby przypomnieć graczom czasy dzieciństwa. Mimo że jest to nowa marka, powinno się ten tytuł traktować bardziej jako ciekawostkę, a nie najjaśniejszy punkt konferencji, czy coś.

Moja opinia: Mało konkretów oraz skojarzenia z No Man's Sky i Skylandersami nie nastrajają pozytywnie. Może to być jednak przyjemna ciekawostka, na którą warto mieć oko.

Steep DLC: Road to the Olympics
Ubi robi DLC do Steep. Serio, to nie żart. Jak widać, nadal gra w tę grę na tyle dużo osób, aby opłacało się wydawać do niej dodatki. Rozszerzenie będzie orientować wokół tematu Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2018 w Pjongczang. Premiera 5 grudnia.

Moja opinia: Fani będą ucieszeni, o ile w ogóle jacyś są. Od premiery aż do tegorocznego E3 nie słyszałem nic nowego o tej grze. Na pewno ktoś w to jeszcze gra?

Far Cry 5
Nowy Far Cry, który został zapowiedziany przed E3, pojawił się na samej imprezie wraz z krótkim zwiastunem oraz gameplayem. Ujawniono kilka innowacji, np. w walce z psycholem Josephem "The Father" Seedem (tak, to kolejny Vaas) o uratowanie miasteczka pomogą nam tacy sprzymierzeńcy, jak nasz pies Boomer, lokalna ludność, którą można zwerbować, oraz nasi prawdziwi przyjaciele, z którymi będzie można grać w kooperacji. Znikną także niesławne wieże, a otwarty świat ma być o wiele ciekawszy. Sama rozgrywka za bardzo się nie zmieniła, ale... czy to źle? Mnie osobiście ta formuła jeszcze nie znużyła, więc brak rewolucji nie przeszkadza mi za bardzo.

Moja opinia: Fary Cry 5 wygląda świetnie, aktualnie mocno zastanawiam się nad kupnem na premierę. W każdym razie i tak poczekam na recenzje, aby się upewnić, że Ubi na 100% tego nie spartoliło. 


Beyond Good & Evil 2
O istnieniu tej gry można powiedzieć, że się domyślaliśmy od dłuższego czasu, jednak dopiero teraz (15 lat po premierze oryginału!) zobaczyliśmy ten tytuł oficjalnie. Prawdziwa bomba. Wprawdzie był to zwykły filmik CGI, a sama gra to prequel do „jedynki" (trochę myląca nazwa;)), wspomniano też coś o online, co mnie nie pokoi, ponieważ akurat w przypadku tego tytułu twórcy powinni się skupić tylko i wyłącznie na zapewnieniu dobrej kampanii fabularnej. Jednak trzeba być dobrej myśli. Michael Ancel aż uronił łzę, kiedy mówił o tej grze!

Moja opinia: Brak konkretów, otrzymaliśmy tylko trailer, więc nie powinniśmy się za bardzo ekscytować... A dobra, mam to gdzieś. BEYOND GOOD & EVIL 2, AAAA! Tak, się zamyka konferencje, Microsoft!


Zdanie na koniec
Francuzi naprawdę mnie zaskoczyli wysokim poziomem swojego show na E3. Oczekiwałem świetnej konfy a dostałem dużo gier, które mnie zainteresowały. Było sporo nowych marek i bomb (Skull and Bones, BG&E2) oraz gier, które naprawdę mi się podobają i które raczej kupię (AC:Origins, FC5). To właśnie Ubisoft zaprezentował najwięcej gier, w które bym bardzo chciał zagrać. A chyba taki jest cel tych targów, prawda? Ubisoft póki co jako jedynej firmie udało się dla mnie spełnić ten cel, dlatego ich konferencję uważam za więcej niż udaną. ▲ Wafeg

PLUSY:
+ Beyond Good & Evil 2!!!
+ Skull and Bones
+ AC:Origins
+ Far Cry 5
+ The Crew 2
+ Transference wygląda ciekawie
+ Mario i kórliki to zaskakująco efektowne połączenie
+ nowy South Park

MINUSY:
- brak Aishy Tyler
- mało konkretów z niektórych gier (Starlink, Transference itp.)
- Just Dance
- brak gameplayu z BG&E2

I to jest podsumowanie konferencji Ubisoftu! Co o niej myślicie? Podobała Wam się, a może zgadzacie się ze mną? Zainteresowały Was jakieś tytuły? Piszcie w komentarzach!
Tym samym żegnam się z Wami i zapraszam do obserwowania, komentowania, udostępniania i wpadania na nasze "fanpejdże". Linki poniżej:

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]