niedziela, 11 czerwca 2017

EA Play 2017

Witam!
EA podobnie jak w zeszłym roku otwiera E3 swoją konferencją... no, teoretycznie, bo tak naprawdę amerykańska korporacja nie będzie nic wystawiała na samej imprezie, ale organizowane EA Play nadal jest traktowane przez graczy jako część targów w Los Angeles. Jakie gry Elektronicy przywieźli na swoje show? Co pokazali? Czym zaskoczyli? Jeśli chcecie wiedzieć, to zapraszam Was do mojego streszczenia konferencji.


Madden NFL 18
EA rozpoczęło swoją imprezę od prezentacji najnowszej części tasiemca Madden NFL. Największą nowością jest wprowadzenie trybu fabularnego podobnego do tego z zeszłorocznej odsłony FIF-y.

Moja opinia: Gry sportowe to zupełnie nie moja bajka. Next!

Battlefield 1 DLC: W Imię Cara
Po słabym wstępie przyszła pora na zdecydowanie ciekawsze mięsko. Pokazano najnowszy dodatek do Battlefielda 1 o nazwie „W Imię Cara", które ma być podobno „największym rozszerzeniem w historii serii Battlefield". DLC przeniesie graczy na front wschodni, a główną atrakcją będzie... wojskowy oddział kobiet. Ok, EA, nie mi oceniać fakty historyczne, aczkolwiek coś mi tu nie gra. Rozszerzenie zaoferuje 8 nowych map, nowe pojazdy, uzbrojenie i Behemota. Możecie oczekiwać premiery w okolicach września.

Moja opinia: Battlefield 1 to jedna z najlepiej ocenianych gier 2016 roku, która ma ogromną bazę graczy, dlatego trzeba się cieszyć, że dalej ją wspierają. Sam dodatek zapowiada się naprawdę ciekawie.


FIFA 18
Następnie zaprezentowano dwa zwiastuny nowej odsłony FIF-y. Jedne wideo z „rozgrywką" (której w tym trailerze jest jak na lekarstwo) oraz drugie zapowiadające powrót Alexa Huntera i jego przygód. Tryb fabularny w zeszłym roku został przyjęty wyjątkowo ciepło, więc cieszy fakt, że powraca. Niestety, nie powiedziano o żadnych większych zmianach. FIFA jak FIFA, praktycznie co roku taka sama, szału nie ma. Gra wyjdzie 29 września.

Moja opinia: Zacytuję siebie - „Gry sportowe to zupełnie nie moja bajka. Next!"


Need for Speed: Payback
O ile fanem gier typowo wyścigowych nie jestem, tak najnowsza odsłona NfS mnie zaciekawiła. Może dlatego że zamiast zwykłych wyścigów, przedstawiony gameplay bardziej przypominał coś pokroju wyciętej sceny, z którejś części Szybkich i Wściekłych, z masą akcji. Wprawdzie było strasznie dużo skryptów, ale przynajmniej prezentowało się efektownie i nie przynudzało jak pewne inne tytuły (chyba wiecie o co mi chodzi ;)). Jak widać, dłuższa przerwa i backlash fanów zrobiły serii na dobre. Premiera 10 listopada.

Moja opinia: Zamiast normalnych wyścigów, dostajemy coś w stylu Szybkich i Wściekłych. Mimo że nadal jest to za mało, aby mnie zmusić do zakupu, to jestem zainteresowany.


A Way Out
Chyba największa niespodzianka całej konferencji. Twórcy Brothers: A Tale of Two Sons (bardzo dobrej gry indie) w ramach programu EA Originals przedstawili grę, która będzie się opierać tylko i wyłącznie na kooperacji dwóch graczy (online i offline). Historia będzie dojrzała i opowie o losach dwójki facetów - Leo i Vincenta - podczas ucieczki z więzienia i życia po niej. Ścisła współpraca dwójki graczy będzie niezbędna. Takich gier brakuje na rynku.

Moja opinia: Takiej gry nie spodziewałem się na konferencji EA. Brawa dla autorów za bardzo ciekawy pomysł. Swoją drogą... gdzie jest Fe?


Anthem
Nowe IP od BioWare, na które wszyscy czekali, w końcu zostało ujawnione i... plotki się sprawdziły. Futurystyczny setting, mroczny klimat, podobieństwa do Destiny - wszystko to widać na pokazanym materiale. Tak naprawdę, to w sumie wszystko. Plotki mówią, że ma to być gra MMO w stylu The Division, czy wspomnianego wcześniej Destiny, aczkolwiek nic potwierdzonego. Na prawdziwy gameplay trzeba poczekać dopiero na konferencję Microsoftu.

Moja opinia: Z wielkiej chmury mały deszcz. Oby chociaż rozgrywka z Project Scorpio w 4K dała radę, bo teaser zaostrzył apetyt.

NBA Live 18
Jak już wspominałem nieraz, sportówki to zupełnie nie moja rzecz, ale od osób obeznanych w temacie dowiedziałem się, że koszykarska seria od EA nie ma startu do cyklu NBA 2K. Skoro nawet fani kosza tego nie chcą, po co to pokazywać? Wprawdzie tryb NBA Street wygląda umiarkowanie interesująco, ale i tak... #Nikogo.

Moja opinia: Zacytuję siebie już po raz drugi - „Gry sportowe to zupełnie nie moja bajka. Next!".

FIFA 18 na Nintendo Switch
Zademonstrowano również, jak będzie wyglądać najnowsza wersja FIF-y na świeżą konsolę Nintendo i, niestety, sprawa nie ma się najlepiej. Wprawdzie pojawi się tryb ekskluzywny dla Switcha, a opcja grania w plenerze kusi, jednak kosztem tego ten port zostanie pozbawiony dwóch ważnych cech - trybu fabularnego i silnika Frostbite. Można kupić pod warunkiem, że posiada się tylko NS.

Moja opinia: Jeżeli nie macie alternatyw, to można brać. Jeśli jednak możecie sobie sprawić tę wersję na inną platformę, się nawet nie zastanawiajcie i omijajcie port na NS szerokim łukiem.

Star Wars: Battlefront II
Na sam koniec EA zostawiło największą bombę. Chociaż największą nowością SW:BF2 będzie kampania fabularna (o której Elektronicy nawet wspomnieli), to tym razem postawiono na rozgrywkę z trybu multiplayer (pewnie historię zostawiono na imprezę Sony). Mimo to gra prezentuje się świetnie. Grafika jest oszałamiająca, tak jak w poprzedniej części. Bardzo cieszy więcej zawartości w porównaniu do poprzedniczki oraz uwzględnienie wszystkich er uniwersum Gwiezdnych Wojen. DICE naprawiło wiele drobnych błędów, ale za to bardzo znaczących dla rozgrywki wieloosobowej (jak np. zyskiwanie punktów za cele). Jeśli twórcy tym razem nie zawiodą i dostarczą dużo zawartości wraz z emocjonującą kampanią, to nawet rozważę zakup. Warto również nadmienić, że nie będzie Przepustki Sezonowej, a wszystkie dodatki będą za darmo. Yay!

Moja opinia: Zdecydowanie najjaśniejszy punkt tegorocznego EA Play. DICE posłuchało się fanów i dostosowało się do ich próśb. Gra wygląda świetnie i może z tego wyjść jedna z najlepszych gier w uniwersum Star Wars!



Zdanie na koniec
Mimo że na EA Play pojawiło się sporo obiecujących gier, pierwsza konferencja ustawiła poprzeczkę dosyć nisko. Mało niespodzianek, za dużo sportówek i ci żenujący prezenterzy. EA zdecydowanie pokazało swoje mocne pozycje, ale to niestety za mało, żeby ogólnie uznać to show za dobre. Jest dokładnie tak jak rok temu (aczkolwiek zeszłoroczna impreza mi się bardziej podobała) - dobrze, ale bez szału. Czyli tak, jak zwykle.  ▲ Wafeg

PLUSY:
+ B a t t l e f r o n t 2
+ A Way Out
+ nowy NfS wygląda efektownie
+ pokaz nowego IP od BioWare...


MINUSY:
- ...i w sumie nic więcej
- za dużo sportówek
- mało konkretne trailery
- mało niespodzianek
- niezręczne momenty, cringe

I to jest podsumowanie konferencji EA! Co o niej myślicie? Podobała Wam się, a może zgadzacie się ze mną? Zainteresowały Was jakieś tytuły? Piszcie w komentarzach!
Tym samym żegnam się z Wami i zapraszam do obserwowania, komentowania, udostępniania i wpadania na nasze "fanpejdże". Linki poniżej:

#######
#######
FANPAGE'OWI MAJĄ LEPIEJ!
#######
POPRZEDNIE POSTY:
Recenzja filmu - Kong: Skull Island!
Logan: Wolverine - recenzja!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]