czwartek, 15 stycznia 2015

Recenzja FILMU: Niezgodna - najlepsze Igrzyska na jakie stać Burgera

Dostał prezencik: Wafeg  /

Witam Was w kolejnej recenzji filmu! Piszę ja trochę jak na partyzanta, ale to nic. Jak pewnie już wiecie film "Niezgodna" dostałem na Święta Bożego Narodzenia. Nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić Was do lektury. ;) [Oglądałem w 2D i z lektorem]

GATUNEK: Science-fiction, dramat, akcja
PREMIERA: 04.04.2014r. (Polska)
SCENARIUSZ: Evan Daugherty, Vanessa Taylor
REŻYSER: Neil Burger
STUDIO: Summit Entertaiment(Lionsgate Company) / Monolith Films
WYSTĘPUJĄ: Shailene Woodley, Theo James, Kate Winslet
ORYGINALNY TYTUŁ: Divergent



Niezgodność
Film "Niezgodna" to iście niezgodny film. Według niektórych jest to świetny film akcji i si-fi, ale według innych jest to inny "chłam dla nastolatek" pokroju "Zmierzchu", czy "Igrzysk Śmierci". Ja jestem gdzieś pomiędzy tymi dwoma grupami.


Veronica Roth to zaczęła...
Jak wiecie bądź też nie, film "Niezgodna" to ekranizacja i adaptacja pierwszej części z serii popularnych książek spod szyldu "Seria Niezgodna" (kolejno książki są: Niezgodna, Zbuntowana, Wierna - film "Zbuntowana" wejdzie w tym roku do kin, natomiast "Wierna" została podzielona na dwie części filmowe: "Wierna" (2016) i "Wierna 2" (2017) PS jednak podobieństwo do "Igrzysk", czy "Zmierzchu" jest :P). Wiele osób się śmieje, że Veronica Roth naczytała się "Igrzysk Śmierci" i postanowiła stworzyć własną książkę. I mają rację, bo ogólny całokształt jest bardzo podobny.
OK, teraz możemy przejść do właściwej recenzji. :) Aa, i w przypadku książkowych adaptacji nie będę oceniać fabuły, ani odniesień do książki co jest chyba logiczne. ;)


Seksafera
Co mnie najbardziej razi w "Niezgodnej" to te wszystkie niepotrzebne sceny romansowe. Chociaż to one sprawiają, że ten film to nie jest zwykły blockbuster wypełniony tylko i wyłącznie akcją to czasami drażnią. Nie chodzi mi teraz o to, że tych scen nie powinno w ogóle tu być jednak... no co tu dużo mówić - czasem po prostu denerwują lub chciałbyś je wyciąć. Ale spokojnie, jeśli myślicie, że niektóre (!) sceny romansu są jedynymi durnymi scenami to się mylicie. Ten film byłby o wiele lepszy gdyby reżyser uniknął takich żenujących scen jak wskakiwanie do pociągu w ostatniej chwili, czy zatrzymywanie się przed ścianą w ostatniej chwili. Tandeta to mało powiedziane.
No  i niestety nie można pominąć faktu, że postać odgrywana przez Theo Jamesa ma na imię (choć to wina autorki książki, ale jednak...)... Cztery. Jak liczba. Naprawdę.



NIEZGODNA TO NIEZBYT AMBITNY FILM, ALE WRĘCZ IDEALNY NA WIECZOROWY SEANS. CZEKAM NA DRUGĄ CZĘŚĆ


Reszta spoczko
Poza tymi dziwnymi scenami, ten "nastolatkowy chłam" sprawdza się nieźle. Postaci są nawet wyraziste (jednak mogli się bardziej postarać), o znane nam twarze nie musimy narzekać. Wystarczy tylko, np. Kate Winslet. Gra aktorska też jest na wysokim poziomie. No i te inne sprawy, bla, bla, bla... Nie będę się rozpisywał, bo też nie ma po co. Wystarczy to podsumować krótkim sformułowaniem, którego użyłem w podtytule, czyli reszta jest "spoczko". Nic rewolucyjnego, ani nie wiadomo jakiego chociaż bardzo dobrego.


Zdanie na koniec
Niezgodna - najlepsze "Igrzyska" na jakie stać Burgera. (Ham)Burger spartolił tylko wątek miłosny, który - o dziwo - w "IŚ" wypadł lepiej. Niestety kiczowate sceny są w obu produkcjach, ale przynajmniej Beatrice (Tris) jest o wiele bardziej zdecydowana i ma bardziej wyrazisty charakter. Mam nadzieję, że wszystkie błędy nie będą powtórzone w kontynuacji, którą pewnie obejrzę w te święta. Czekam na sequel.
Jednak ten film to, niestety niezbyt ambitny projekt, chociaż wręcz idealny na wieczorowe seansy. ;) Świetne si-si i akcja, dramat już nie za bardzo. ;p


CZY POLECAM? TAK, JEŚLI POTRAFICIE PRZEŻYĆ ŚREDNI WĄTEK MIŁOSNY
PODSUMOWANIE
- wątek miłosny
- (niektóre)żenujące sceny
- imię głównego bohatera
- mała ambicja
- kilka błędów

+- znów dwie części ostatniej części, nieeeeee!

+ wszystko inne

Pewnie niejedna dziewczyna zemdlała na tej scenie.
OCENA KOŃCOWA: 7+/10

Tym samym żegnam się z Wami i zapraszam do obserwowania, komentowania, udostępniania i wpadania na nasze "fanpejdże". Linki poniżej:

#######
AUTOR: Wafeg
#######
#######
#######
FANPAGE'OWI MAJĄ LEPIEJ!


2 komentarze :

  1. Ciekawa recenzja. Mam zamiar obejrzeć ten film i zobaczyć jak wygląda "współczesne kino sci-fi dla nastolatek". Po tej porażce którą zobaczyłam wraz z pierwszą częścią IŚ. Ostatnio zauważyłam dziwną modę na ten gatunek, chociaż nie ma on w takim wydaniu dla nastolatków żadnego praktycznie głębszego przekazu, co jest dla mnie bardzo ważne. Wiele osób uważa, że sci-fi to tylko strzelanki w kosmosie, naparzanie się mieczem świetlnym itd. Jedak wiele starszych - nowszych kilka też, ale znacznie rzadziej - ma naprawdę głęboki przekaz. Połączenie dobrej fabuły, dobrego przekazu i akcji to to co kocham w tym gatunku. Aż szkoda, że zaczęła się tak głupia moda. Tak jak kiedyś zaczęła się moda na wampiry, anioły... tak teraz zaczęli skażać tym tak piękny gatunek.
    Pozdrawiam
    http://dziennikidestiny.blogspot.com/
    http://dziennikidestiny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie coś w tym jest. Pewnie połowa nastolatek które poszły na recenzowany powyżej film nie oczekiwały ani akcji ani głębszego przekazu. Pewnie poszły tam dla wątku miłosnego, nagiego torsu Theo Jamesa i odniesień do książki (oczywiście dla każdego bez obrazy). Wydaje mi się że (chesee)Burger zdawał sobie z tego sprawę :p a co do IŚ to 1 cz w ogóle mi się nie podobała ale 2 cz mnie uwiodła a jeśli chcesz znać moją opinię o 3 cz to zapraszam do recenzji :)

      Usuń

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]