sobota, 9 sierpnia 2014

Recenzja GRY: Minecraft - Klockowy sandbox-survival!

Buduje, kopie dyrta, ulepsza, tworzy, fedruje, zabija i bawi się w eliksiry: Wafeg414

************************************
Do redaktorów: Wszelkie żarty, mam gdzieś. :D
************************************

Hej! Witam Was w kolejnej, mojej recenzji gry! Jej! Tym razem, znów gra typu survival, choć nie do końca taką jest (grę oceniam podczas snapshota* 1.8 - 14w11b). No, ale nieważne. Styl jej pisania będzie wyglądał tak jak w recenzji Don't Starve (też mojej). Kto nie widział,  odsyłam do niej! Jeśli nie wiecie, na naszym blogu jest już wyszukiwarka (pod członkami), która czasem może szwankować, ale bez obaw. Mam nadzieję, że znajdziecie wszystko co chcecie! :D [Gram na PC]
*- Dla niewiedzących: snapshot to taka jakby przedwczesna wersja aktualizacji - sam tego dokładnie nie potrafię wyjaśnić. :P
Twórcy: Mojang
Wersje: PC, X360, PS3, XONE*, PS4*, PSV*
 *- Wersje te nie miały jeszcze premiery. Premiera tych wersji będzie jeszcze w tym miesiącu.

SPRAWY TECHNICZNE:
Sprawy techniczne to jedna z najgorszych części tej gry. Po licznych problemach z Javą, mam pełne prawo tak stwierdzić. Serwery często odmawiają współpracy, trzeba się bawić w bukkity i hamachi itp. itd. To jest naprawdę męczące. Czemu ta gra nie może być na Steamie??? Nieważne. Gra ma częste bugi na "singlu" i nie tylko. Czasem nawet śmieszne, bo kto by nie chciał śmiać się z tańczącej owcy, która godzinami kręci się wokół własnej osi? :D Ścinki u mnie rzadko się zdarzają...

GRAFIKA:
Grafika niestety nie powala. Klocki (ponieważ cała gra jest zbudowana z sześcianów, a przynajmniej świat) są jakoś-takoś nieapetyczne i na pierwszy rzut oka, zniechęcają do rozgrywki. Oczywiście, po czasie można się przyzwyczaić. Jednak jeśli wciąż nie będzie nam się nasze kwadraty podobały, możemy wgrać sobie dowolnego textur-packa, który nam się spodoba lub wgrać shadery, które totalnie zmienią grafikę na znacznie lepszą.
GRYWALNOŚĆ:
No toż to GRECJA! 
Jeśli dopiero co odpaliliście grę, mówię Wam: spędzicie przed ekranem długie godziny zabawy. Problem pojawia się wtedy gdy, podajemy za dużo porcji bloków naszemu growemu organizmowi. Gra nie mobilizuje do dalszego grania (nie to co Don't Starve) i szybko się nudzimy. Wtedy nasze nastawienie z "ja już chcę ostatnią lekcję by wybudować w Minecrafcie to, to i to, zdobyć to, to i to itp." (co z tego, że są wakacje) zmienia się w "pogram sobie w MC bo nie mam co robić" lub "Kto jeszcze gra w MC? Ta gra to kuuupa". Sam niedawno byłem świadkiem takiej sytuacji. :P Ogólnie, gra się przyjemnie.
TRYBY - HARDCORE I CREATIVE:
 A to mój patriotyczny gest na 11 listopada. :)
Mojang zaszalał i prócz trybu survival (który jest w-g mnie najlepszy) mamy jeszcze tryb hardcore i creative. Ten 1 tryb polega na tym, że poziom trudności skacze do trybu hard (trudny), bez możliwości zmian, zombie (jeden z potworów w grze) może nam zniszczyć drzwi oraz po 1 śmierci tracimy save jak w DS. To ostatnie, powinno być w trybie survival, no ale nieważne. Może dodadzą  to kiedyś w jakiejś aktualizacji, które ciągle jeszcze wychodzą. A ten 2 tryb polega na tym, że jesteśmy nieśmiertelni, możemy latać i budować cokolwiek chcemy. Ja go nazywam trybem "Boba Budowniczego". Jest chyba on najbardziej lubiany przez graczy... No nic, dalej!
STEVE I SKINY:
Naszą pierwszą i ostatnią postacią grywalną w grze jest.... Steve, po polsku (raczej) Stefan. Zabawa zaczyna się gdy zaczniemy pobierać lub tworzyć własne skiny, czyli skórki do postaci. Mogą być one śmieszne, zabawne, poważne lub.... nadgryzione. Tak, nadgryzione. Możecie być nadgryzionym ciastkiem, Luke'm Skywalkerem lub elfką! Jak chcecie!
NAUKA:
Chcecie pohandlować z kiełbasonosym klerykiem?
Gra ogólnie nie jest trudna w nauce. Każdy chyba potrafi nacisnąć na start LPM, aby zbić blok drewna, nie? Schody zaczynają się przy alchemii, której do dzisiaj na maxa nie ogarnąłem oraz redstone'a, czyli mechanizmów, których to ja już w ogóle nie rozumiem. Jeśli jednak chcemy się tego wszystkiego nauczyć spędzimy trochę czasu przy wszelkiego rodzaju poradnikach o redstonie lub artykułach o alchemii na MineWiki. A nawet jeśli nie chcemy się uczyć przy tej grze jak np. walczyć z potworami, możemy włączyć tryb pokojowy. Są jeszcze tryby: łatwy, normalny i trudny. No to, jedziem dalej!
MOŻLIWOŚCI:
Minecraft to taki totalnie, totalnie prawdziwy przykład sandboxu. Możemy modelować swój świat jak chcemy! No może prócz bedrocka. :P Prócz tego możemy: kopać w jaskiniach, budować małe i duże rzeczy, zabijać potwory, zwiedzać dungeony, instalować przeróżne modyfikacje i grać na nich, eksplorować świat na singlu lub z przyjaciółmi i wiele innych rzeczy!
FABUŁA:
Fabuły brak.    
CRAFTING:
Mroczne jaskinie ze złotem i diamentami. B)
Crafting jest w grze przyjemny, pod warunkiem, że znamy wszystkie receptury. Jeśli ich nie znamy oprócz spędzenia czasu na zgromadzenie wszystkich potrzebnych materiałów, musimy również poświęcić czas na nauczenie się receptury na MineWiki. Na szczęście jest mod o nazwie CraftGuide, który w każdej chwili bez potrzeby wychodzenia z gry pokaże nam daną recepturę. Pomocne, nie?
POPULARNOŚĆ I "FALA SANDBOXU":
Gra szczyci się naprawdę wielką popularnością (twórcy skorzystali z tego i powstają książki o Minecrafcie, koszulki, kubki, figurki, breloczki, smycze, pudełkowe wersje itp. itd.). Nie znam osoby, która by o tej grze. Chyba nawet małe dzieci znają tą grę przez to, że np. oglądają starego JJay'a (te wspomnienia :'( ). Lecz ta popularność działa również na niekorzyść gry. Na stronie Youtube, jest coraz więcej gameplay'ów z tej gry, niekoniecznie dobrze robionych. Nazywa się to tak zwaną "falą sandboxu". Będzie to jako pseudominus, ponieważ nie można winić Mojangu za Youtube'a, a właściwie graczy Minecrafta.
HUBA!
ZDANIE NA KONIEC:
Minecraft - Klockowy sandbox-survival! Te trzy słowa potrafią opisać grę w całości. Jak już mówiłem w recenzji DS, MC jest tylko trochę gorszy od Don't Starve. Ale ten prawdziwy sandbox, zasłania wszystkie niedogodności. :D
CZY POLECAM? TAK! JEDNAK WCZEŚNIEJ ZALICZCIE SOBIE DON'T STARVE'A! ;D
PODSUMOWANIE:
 - sprawy techniczne                                            
- lagozaury
- grafika bez shaderów i innych dodatków                    + prawdziwy sandbox
- brak mobilizacji do dalszej gry                                   + różne tryby
- średnio realistyczny poziom survivalu                         + możliwości
- serwery!                                                                   + różne światy
(- "fala sandboxowa")                                                 + wszystko z bloków
- dużo niepotrzebnych gadżetów                                  -+ crafting
- brak fabuły                                                               + tryb multi (nawet do 1200 osób!)
                                                                                   + grywalność

Grywalność: 8/10
Audio: 7/10
Fabuła: 0/0 (brak)
Wideo: 7/10
OCENA KOŃCOWA: 8+/10
Żegnam! Następna moja recenzja w przyszłym tygodniu z LEGO Hobbita! Czekacie? :D
Brązowa Owcaida na drzewie. Podejrzane!

#######
AUTOR: Wafeg414 
#######
KONKURS: http://www.lordsofthegaming.blogspot.com/2014/07/konkurs.html#comment-form
#######
FACEBOOK: www.facebook.com/lordsofthegaming
#######
TWITTER: www.twitter.com/lothegamingfp
#######
INSTAGRAM: www.instagram.com/lords_of_the_gaming
FANPAGE'OWI MAJĄ LEPIEJ!
Łuk - moja ulubiona broń. :D I'M WATCHING YOU!
*- Zdjęcia pochodzą z mojego jedynego save'a. :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]