poniedziałek, 15 czerwca 2015

Recenzja FILMU: Avengers: Czas Ultrona - lepiej czy gorzej?

Witam!
Nowi Avengersi wyszli już dawno (ponad miesiąc temu!), ja byłem na nich ok. 2 tygodnie temu, a dopiero dziś piszę recenzję. A na horyzoncie już czeka "Jurassic World". No cóż - takie życie. Nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić Was do recenzji od amatora :) [Oglądałem w 3D z dubbingiem - NIEE!!!]

GATUNEK: akcja, Sci-Fi, komiksy
PREMIERA: 07.05.2015r.
SCENARIUSZ: Joss Whedon
REŻYSER: Joss Whedon
STUDIO: Marvel Entertainment, Disney Inc.
WYSTĘPUJĄ: Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Scarlet Johanson, Jeremy Renner
ORYGINALNY TYTUŁ: Avengers: Age of Ultron


A to jak to w końcu?
Powiem Wam tak - film mi się podobał. Od razu prosto z mostu. Nie będę trzymał Was w napięciu (ba! jakim napięciu? niektórzy z Was pewnie widzieli go już 2 razy, ale ja piszę do tych, którzy go nie widzieli - tych pierwszych zapraszam do sekcji "komentarze" :)) przez pół recenzji. Jednak jeśli miałbym Wam od razu powiedzieć, która część ("jedynka", czy "dwójka") jest lepsza... ot, tutaj miałbym zagwozdkę...


REŻYSER W NIEKTÓRYCH ASPEKTACH ZAWIÓDŁ, ZAŚ W INNYCH - POBIŁ "JEDYNKĘ"


  
Zacznijmy od tego, że reżyserowi dosyć zgrabnie udało się wpleść nowych bohaterów. Oczywiście, Ultronowi bardzo daleko do Lokiego, ale Quicksilver i jego siostra to całkiem fajni bohaterowie, których nie trzeba znać z komiksów, aby ich polubić, co idzie na plus. Pewnie powiecie "ale przecież na tym polegają blockbustery komiksowe!". Owszem, ale to coś czerwone z Jarvisa (o imieniu "Vision", lol) od drugiej połowy filmu to... średni motyw. Tak samo średnio podobały mi się inne decyzje Whedona jak na przykład porzucenie całkiem dobrze zapowiadającego się romansu Czarna Wdowa-Hawkeye z pierwszej części na rzecz nowego wątku. Z drugiej strony spodobało mi się przedstawienie Sokolego Oka z innej strony przez co z "gościa TYLKO z łukiem i supercelnością" zrobił się prawdziwy Mściciel od którego faktycznie zależy sukces całej ekipy.


Do tego Ultron uświadamia, że Avengersi nie mogą zasłaniać swoich złych czynów tym, że są superbohaterami "i jacy to oni nie są, bo ratują świat". Jak można się domyśleć pokojowe zamiary "robota" szybko zmieniają się w zagładę ludzkości. 
Whedon stara się również naprawić wszystkie błędy z poprzedniej części, czego dowodem jest wspomniana już o wiele większa rola agenta Burtona. 

"Hej, Thor! Widzisz to?", "Co?", "Rzesza sequeli nadciąga!"
Zdanie na koniec
I jak by się tak uprzeć - to tak w większym skrócie wypadają nowi Mściciele. Reżyser naprawił błędy, w niektórych aspektach poległ i zawiódł, a w niektórych przebił poprzednią część. Nowi Avengersi to typowy superbohaterski blockbuster - pełno wyśmienitej i świetnie wyreżyserowanej akcji, dobrze dopasowani aktorzy (chociaż wolałem Quicksilvera z X-Menów...) i charyzmatyczni bohaterowie (zawody o podniesienie Mjolnira były świetne!). Po prostu - więcej i lepiej. Dlatego też tak trudno podjąć mi decyzję która część była lepsza. Dlatego więc w recenzji i na Filmwebie zobaczycie dwie różne oceny. ▲ Wafeg

Znany ze zwiastunów i komiksów motyw hulkowej zbroi Iron Mana wypadł nieziemsko!
CZY POLECAM? TAK
PODSUMOWANIE
- wątek miłosny
- typowe dla tego typu filmów - żenujące sceny
- kilka innych średnio udanych wątków

+ efekty specjalne i efektowne walki
+ wszystkie zalety pierwszej części
+ nowi bohaterowie

OCENA KOŃCOWA
-8/10
BARDZO DOBRY



Tym samym żegnam się z Wami i zapraszam do obserwowania, komentowania, udostępniania i wpadania na nasze "fanpejdże". Linki poniżej:

#######
AUTOR: Wafeg
#######
#######
#######
FANPAGE'OWI MAJĄ LEPIEJ!
#######
POPRZEDNIE POSTY:


2 komentarze :

  1. Miałam w tym tygodniu też zrobić recenzję, ale miałam trochę pracy, mam nadzieję, że uda mi się to zrobić w następny poniedziałek, więc moją opinię już niedługo poznasz.
    Ogólnie nie lubię chodzić na dubbingowane filmy. Bajki jeszcze ok, ale filmy wolę z napisami. Ja akurat byłam na 2D z napisami. Moja opinia w skrócie: efekty specjalne boskie, nowi bohaterowie dość spoko, zachowane komiczne scenki super, przy mało oryginalnym zamyśle fabularnym.
    Pozdro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też filmom tego typu z dubbingiem mówię stanowcze: NIE!, ale niestety - nie miałem wyboru :(

      Usuń

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]