piątek, 26 czerwca 2015

Recenzja FILMU: Jurassic World - dinozaury kontratakują!

Witam! 
Przyznam się bez bicia, za co pewnie zlinczuje mnie każdy fan tego uniwersum, ale obejrzałem najnowszą część bez oglądania poprzednich (widać jednak, że nie tylko ja). Ale spokojnie - w wakacje to nadrobię, grę LEGO przejdę, a wszystkie najważniejsze informacje jakie są mi potrzebne do napisania recenzji znam. Film widziałem 23 czerwca, a recenzje piszę dziś (26 czerwca), bo... zwyczajnie nie miałem czasu, a jak miałem to mi się nie chciało. Tak, czy siak, zapraszam do recenzji! [Oglądałem w 2D z napisami]
PS. Kto zapomniał przetłumaczyć tytuł? :D

GATUNEK: przygodowy, akcja, Sci-Fi
PREMIERA: 12.06.2015r. 
SCENARIUSZ: Derek Connolly, Colin Trevorrow, Rick Jaffa, Amanda Silver
REŻYSER: Colin Trevorrow
STUDIO: Universal: A Comcast Company
WYSTĘPUJĄ: Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Nick Robinson
ORYGINALNY TYTUŁ: Jurassic World


Kope lat, panie!
Od czasu premiery "Jurassic Park 3" minęło ponad 14 lat (film wyszedł w 2001 roku!). W czerwcu dostaliśmy w końcu pełnoprawną kontynuację. Może nie jest to sequel z prawdziwego zdarzenia, a po prostu swoisty remake z uzasadnieniem fabularnym. Wracamy na wyspę Isla Nublar gdzie Simon Masrani dziedziczy wyspę po Johny'm Hammondzie i otwiera park na nowo tym razem pod nazwą "Świat Jurajski". Z racji, że dinozaury już nie stanowią takiego zaskoczenia jak kiedyś, więc aby frekwencja była bardziej zadowalająca co jakiś czas trzeba było wprowadzać nową atrakcję. Z tej racji w laboratoriach powstają hybrydy dinozaurów, z czego pierwszą z nich jest Indominus Rex, który jest hybrydą... nie mogę powiedzieć, bo bym zaspoilerował. Niech ten cytat będzie dla Was nakierowaniem: 

- W razie gdyby nie przeżyła wyhodowaliśmy dla niej rodzeństwo.
- I co się z nim stało?
- Zjadła go.


JURASSIC WORLD TO ŚWIETNA PROPOZYCJA DLA KAŻDEGO. MÓJ KANDYDAT DO FILMU ROKU!


Oczywiście, nie mogło pójść tak dobrze. Indominus Rex ucieka rozsiewając pogrom w parku, więc nasz dzielny Owen (ostatnio dosyć modny Chris Pratt, nie żebym narzekał), czyli trener raptorów wyrusza wraz ze swoją byłą, a jednocześnie dyrektorką parku Claire (Bryce Dallas Howard), aby ratować siostrzeńców Claire, z którymi nie układa się najlepiej - Zacha (Nick Robinson) i Graya (Ty Simpkins). "Jurassic World" i "Jurassic Park" to filmy potwierdzające regułę, że nie możecie zapraszać swojej rodziny do parku, bo zawsze wtedy wydarzy się jakaś katastrofa. Warto również nadmienić (BIG SPOILER IS COMING!!!), że nasza Claire cały film biegała w... szpilkach.


Nie ma róży bez kolców
Tak mniej więcej prezentuje się fabuła, która jak widać nie jest dosyć odkrywcza. Co gorsze - rażąco przypomina historię z "jedynki" przez co mamy wrażenie, że scenariusz został po prostu spisany ze zmienionymi bohaterami i kilkoma szczegółami, co jak dla mnie jest największym minusem tego filmu. Pomijając również beznadziejne (według mnie oczywiście) zakończenie, które może nie jest złe, ale nic nam nie mówi o dalszych losach bohaterów, razi jeszcze beznadziejna spójność montażowa. Albo ja jestem ślepy, albo ktoś spał jak montował. Jest scena, w której dwójka bohaterów leży naprzeciwko pterodaktyla, który szczerzy do nich zęby. Następnie pokazane jest inne wydarzenie. Gdy wracamy do wspomnianej pary nagle... magicznie wyrwali się z niebezpieczeństwa. Poprawcie mnie jeśli się mylę...


Nie ma kolców bez róży
Reszta filmu to czysta radość. Przez wypełnione akcją sceny, zarazem nostalgiczną i piękną muzyką, świetne efekty specjalne i modele dinozaurów po wybornym doborze aktorów kończąc. "Jurassic World" to jeden z najlepszych filmów jakie widziałem i choć pewnie powyższe minusy sprawią, że wielu z Was ten film nie będzie się aż tak podobał, ale mi te wady nie przeszkadzały w przyjemnym oglądaniu filmu :)

Zakochana para!
Zdanie na koniec
Jurassic World - dinozaury kontratakują! I to w wielkim stylu! Nowe dzieło Colina Trevorrowa to świetna propozycja dla każdego - filmowego maniaka, rodzica z dzieciakami, czy fana serii. Tylko każdy odbierze go inaczej - jak go odebrałem w ten sposób, że dla mnie to kandydat do nagrody filmu roku 2015! ▲ Wafeg

CZY POLECAM? TAK
PODSUMOWANIE
- czasami niespójny montaż
- absurdy
- scenariusz jakby spisany z pierwszej części
- beznadziejne zakończenie

+ cały film

OCENA KOŃCOWA
+9/10
REWELACYJNY

Tym samym żegnam się z Wami i zapraszam do obserwowania, komentowania, udostępniania i wpadania na nasze "fanpejdże". Linki poniżej:

#######
AUTOR: Wafeg
#######
#######
#######
FANPAGE'OWI MAJĄ LEPIEJ!
#######
POPRZEDNIE POSTY:

2 komentarze :

  1. O tym bieganiu w szpilkach mówią chyba wszyscy więc nie jest to jakiś wielki spoiler. Powiem tak: ja ledwo tiptopkami człapię w zwykłych obcasach, a w szpilkach zapewne połamałabym sobie nogi, ale cóż... nie raz widziałam jak taka biegnie na tramwaj albo autobus i to całkiem żwawo :)
    Z pewnością jest to film na mojej liście do obejrzenia, po tej recenzji jestem go jeszcze bardziej ciekawa. Dodałam go też do ankiety na moim blogu (wreszcie zebrałam wszystkie propozycje).
    Pozdro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo ciekawy twojej opinii, aczkolwiek pewnie będzie o wiele niższa niż moja, gdyż - tak jak napisałem w recenzji - każdy odbierze ją inaczej. Ale cóż ja poradzę, że film mi się aż tak podobał. Ale to w końcu moje subiektywne zdanie... No nic - czekam na twoje zdanie dotyczące filmu :) Pozdrawiam

      Usuń

Designed By Blokotek
{java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission] {java} {disrank_permission} Wafeg {disrank_permission]